تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۱۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار کشتی گیر خوزستانی در رقابت های جهانی به میدان می روند
دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: چهار فرنگی کار خوزستانی با تشخیص کادر فنی تیم ملی انتخاب و در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان به روی تشک می روند.

محمدامین کجباف روز سه شنبه اظهار داشت: فهرست کشتی گیران فرنگی کار انتخاب شده برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی شورای فنی تیم های ملی کشتی ایران اعلام شد که در این بین نام چهار ورزشکار عنوان دار خوزستان به چشم می خورد.

وی گفت: در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور دارنده نشان طلا رقابت های آسیایی 2018، تیم ایران را در این مسابقات همراهی می کند، در وزن 67 کیلوگرم یوسف حسینوند قهرمان نوجوانان جهان در سال 2016 برای ایران به میدان می روند.

دبیر هیات کشتی خوزستان عنوان کرد: در وزن 72 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد دارنده نشان طلا رقابت های جوانان جهان در سال 2017 و در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده دیگر ورزشکار خوزستانی در این پیکارها با حریفان خود به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: مهرداد اسفندیاری فر نیز به عنوان مربی از خوزستان تیم ملی جوانان ایران را در مسابقات قهرمانی جهان همراهی می کند.

کجباف با اشاره به این که 40 درصد کشتی گیران تیم ملی در این رقابت ها از ورزشکاران خوزستانی تشکیل شده، گفت: با توجه به تجربه بالای کشتی گیران خوزستانی هر چهار ورزشکار استان از شانس بالایی برای کسب مدال در این مسابقات برخوردار هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا حضور کشتی گیران خوزستانی در تیم ملی بزرگسالان نسبت به سال های گذشته کم رنگ تر شده است گفت: مسابقات کشتی در بازی هایی آسیایی جاکارتا در 6 وزن برگزار شد و همین امر موجب شد که از تعداد کشتی گیران استان کاسته شود اما با این وجود می توانستیم سه کشتی گیر در تیم 6 نفره کشورمان داشته باشیم. 

دبیر هیات کشتی خوزستان با بیان این که مهرداد مردانی در این رقابت ها به خوبی ظاهر شد و نشان برنز کسب کرد افزود: بی شک می توانستیم شاهد حضور سعید عبدولی و سید مصطفی صالحی زاده در بازی های آسیایی باشیم اما به دلیل مشکلاتی از تیم ملی کنار گذاشته شدند، امیدواریم در مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان سه ورزشکار داشته باشیم.

رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان از 26 تا 28 شهریورماه امسال در کشور اسلواکی برگزار خواهد شد و تیم کشورمان در حال حاضر در اردوی آماده سازی به سر می برد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار