تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۷۲۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف 7 شناور حامل سوخت قاچاق در آبهای خوزستان
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی با رصد اطلاعاتی موفق شدند روز شنبه هفت فروند شناور صیادی را که در آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس به صورت غیرمجاز در قاچاق سوخت فعال بودند توقیف کنند.

سردار عبداله نظرپور روز یکشنبه افزود:ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورهای توقیف شده ، 20هزار لیتر سوخت قاچاق (گازوییل) را که قرار بود به صورت غیرقانونی به دلالان و مشتریان خارجی به فروش برسد کشف و ضبط کردند.

وی گفت: دلایل و مستندات موجود حاکی از این است که شناورهای توقیف شده در پوشش فعالیت صید و صیادی اقدام به بارگیری سوخت که در داخل کشور به صورت یارانه ای عرضه می شود کرده و محموله های قاچاق را با چند برابر بهای داخلی آن به دلالان می فروختند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: در این پیوند تعدادی از عوامل فعال در عرصه خرید و فروش غیرقانونی و قاچاق مواد سوختی به آبهای بین المللی خلیج فارس بازداشت و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار نظرپور ادامه داد: سوخت قاچاق پس از تخلیه ، تحویل نماینده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شد.

در ماه های اخیر موارد قاچاق سوخت(گازوییل) از مرزهای آبی خوزستان به دلیل نوسانات ارزی و ثابت بودن نرخ فرآورده های نفتی در داخل کشور افزایش یافته است.

بنا به اعلام فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان ، امسال تاکنون دست کم 124شناور حامل سوخت قاچاق در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس توقیف شده است. 

بهای هر لیتر گازوییل در کشور بر اساس طرح پیمایش سه هزار ریال و نرخ آزاد آن 6 هزار ریال است.

استان خوزستان با داشتن 300کیلومتر مرز آبی ، از گذشته با پدیده قاچاق سوخت رو به رو بوده است.

گفته می شود روزانه حدود 20میلیون لیتر بنزین و به همین مقدار گازوییل از مرزهای زمینی و دریایی کشور قاچاق می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار