تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۷۲۲۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی:
صرفه جویی در مصرف سوخت نیازمند کار علمی است
نماینده اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از سوخت گفت: صرفه جویی در مصرف سوخت نیازمند کار علمی است.

فریدون حسنوند سه شنبه شب در نشست با مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در فرمانداری اندیمشک افزود: جایگزینی سوخت های کم هزینه و دارای آلایندگی کمتر در کلان شهرها و جاده های پرتردد بیشتر احساس می شود.

وی گفت: یک کار علمی در زمینه سوخت ال ان جی و جایگزینی آن در استان خوزستان انجام شده که می تواند گامی اثرگذار در این خصوص باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حمایت از طرح هایی که به اقتصاد کشور کمک می کنند، خبر داد و وافزود: با توجه به بحران های زیست محیطی، جایگزینی سوخت هایی با آلایندگی کمتر گامی مهم برای تحقق اهداف زیست محیطی است.

حسنوند افزود: بخشی از آلایندگی ها مربوط به ناوگان حمل و نقل سنگین از جمله خودروهای گازوئیل سوز است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در طرح گازرسانی به بخش الوار گرمسیری اندیمشک گفت: اجرای این طرح برای محرومیت زدایی از منطقه و رفاه ساکنان ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: طرح ال ان جی یکی از طرح هایی است که طی یک سال اخیر از سوی شرکت گاز استان و دانشگاه چمران آغاز و برنامه ریزی شده است.

عبدالله ابولپور با بیان اینکه این طرح در راستای کاهش آلایندگی ها اجرا می شود، افزود: یکی از محورهای پرتردد خودروهای سنگین، کریدور بندر امام خمینی (ره) به تهران بوده که به عنوان پایلوت در این طرح مدنظر است.

وی با تشریح جزئیات این طرح گفت: آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمتر، هزینه سوخت کمتر و ممانعت از قاچاق کالا از مزایای این طرح است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان افزود: در حوزه استان خوزستان با توجه به لزوم خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم استان، نیازمند همکاری هستیم.

وی همچنین از اجرای طرح گازرسانی به طول 45 کیلومتر به کلیه مرغداری ها و برخی واحدهای صنعتی اندیمشک خبر داد و اظهار داشت: مراحل طرح گازرسانی به بخش الوار گرمسیری در حال انجام است.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز گفت: طرح گازرسانی به بخش الوار گرمسیری در 2 مرحله 68 کیلومتر و 78 کیلومتر اجرا می شود.

پیمان جهانگیری افزود: با توجه به اهمیت این طرح در راستای خدمات رسانی بهتر به ساکنان بخش الوار گرمسیری انتطار می رود در روند اجرا و اتمام آن تا پایان امسال تلاش شود.

وی اظهار داشت: همکاری و اجرای طرح های مختلف حوزه گازرسانی در شهرستان مطلوب است که جای قدردانی دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار