تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۷۲۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ندای لبیک یاحسین(ع) در عاشورای خوزستان طنین انداز شد
آئین عزاداری سرور و سالار شهیدان از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه در استان خوزستان آغاز شده و مردم جای جای این استان در روز عاشورا، حماسه دیگری از عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشتند.

واقعه کربلا و جانشفانی امام حسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت، نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که هرگز به فراموشی سپرده نشده و همواره زنده و جاوید است.

تمام خیابان های اهواز و دیگر شهرهای خوزستان امروز مملو از جمعیت عزاداری است که با تمام وجود عشق و ارادات خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می کنند.

مردم خوزستان در قالب هیاتهای سینه زن و زنجیر زن در خیابانها به راه افتاده و نوای یا حسین(ع) سر می دهند.

ایستگاههای پذیرائی از عزاداران حسینی در کوچه ها و خیابانها برپا شده است و عزاداران در موکب های برپا شده پذیرائی می شوند.

آیین شبیه و تعزیه خوانی حماسه عاشورا و صحنه به آتش کشیدن خیمه های اهل بیت امام حسین(ع) در نقاطی از استان خوزستان اجرا شد.

یادمان های هشت سال دفاع مقدس نیز در این روز سیاه پوش روز عاشورا شده اند و در کنار آن ها موکب ها و مضیف هایی در مسیر خوزستان به کربلای معلی بر پا شده و از زائران پذیرائی می شود.

مراسم و آئین های عزاداری روز عاشورا عصر امروز نیز در همه نقاط استان خوزستان برگزار می شود و سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا شامگاه عاشورا مراسم شام غریبان را در اماکن مذهبی و تکایا برگزار می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار