تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۷۲۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز + عکس
امروز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شد.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

گزارش خبرنگار ایسنا حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند.

به گفته خبرنگار ایسنا مهاجمان لباس نظامی به تن  داشته اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

گزارش خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که تیراندازی حدود چند دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز

تکمیلی :

چند عنصر مسلح در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، حاضرین را به گلوله بستند.

به گزارش ایسنا، در مراسم امروز رژه‌های نیروی مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی از این بود که  شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

گزارش حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند.

برخی اخبار حکایت از این دارد که مهاجمان 4 نفر بودند که  ۲ نفر از آنها کشته  یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزسان اعلام کرد در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  8  تا 9 نفر از نیروهای نظامی شهید  و بیش از  20 نفر مجروح شده‌اند. 

جزئیات حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز + عکس

طبق گزارش ایسنا، آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

ساعتی پس از حمله تروریستی  در محل رژه نیروهای مسلح  به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز،  آرامش نسبی برقرار شد اما آمبولانس‌ها و ماشین‌های انتظامی در حال تردد به منطقه لشکر 92 زرهی اهواز که صبح امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، هستند.

تکمیلی: کشته شدن 2 نفر از تروریست‌های حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز/شهادت 8 یا 9 نفر از نیروهای نظامی

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  8  تا 9 نفر از نیروهای نظامی شهید شدند و بیش از  20 نفر مجروح شده‌اند.

علی‌حسین حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  8  یا 9 نفر از نیروهای نظامی شهید شدند و بیش از  20 نفر مجروح شده‌اند که حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

وی ادامه داد: تروریست ها 4 نفر بوده اند که به اقدام به موقع نیروهای مسلح 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند.

دستور وزیر بهداشت برای پیگیری و نظارت بر درمان مصدومان حمله تروریستی اهواز

وزیر بهداشت برای پیگیری و نظارت بر درمان مصدومان حمله تروریستی اهواز دستور داد. 

بنابر اعلام وبدا، به دنبال حادثه تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز، به دستور وزیر بهداشت، قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت به همراه رییس اورژانس کشور و رییس سازمان انتقال خون به منظور پیگیری و نظارت بر درمان مصدومین این حادثه،  عازم اهواز شدند.

کمیسیون امنیت ملی حادثه تروریستی اهواز را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح گفت که این کمیسیون در جلسه فردا (یکشنبه) با حضور دستگاه‌های ذیربط به بررسی این موضوع می‌پردازد.

ادامه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حمله تروریستی به اهواز

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از ادامه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حمله تروریستی رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد. 

رضا رفیعی اظهار کرد: امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حادثه تروریسی رژه نیروهای مسلح امروز (31 شهریورماه) همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دو دستگاه آمبولانس نیز در محل حادثه مستقر شده‌اند.

تعداد کشته‌ها در حمله تروریستی به اهواز به 11 نفر رسید

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: تعداد کشته ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد. 

حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  به بیش از  30 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مجروحان حادثه تروریستی در اهواز به بیمارستان نزدیک به این حمله تروریستی همچون بیمارستان آپادانا، آیت الله کرمی و گلستان منتقل شده‌اند و تیم های پزشکی در آماده باش کامل بسر می برند و به وضعیت مجروحین رسیدگی می کنند.

وی پیش از این خبر داده بود: تروریست ها 4 نفر بوده اند که با اقدام به موقع نیروهای مسلح 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند.

انتقال تمام مجروحان حادثه تروریستی اهواز به بیمارستان/انجام اعمال جراحی برای تعدادی از آنها

سرپرست اورژانس کشور درباره وضعیت رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز، گفت: همه مجروحان به بیمارستان اعزام شدند و تعداد زیادی از آنها تحت اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

دکتر پیرحسین کولیوند که به دستور وزیر بهداشت، جهت پیگیری و نظارت بر درمان مصدومان حادثه تروریستی صبح امروز، عازم اهواز است، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده برای رسیدگی به مصدومان این حادثه گفت: بیمارستان‌های ما در اهواز کاملا آماده‌اند، همه مجروحان به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و تعداد زیادی از آنها تحت اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

کشته شدن یک خبرنگار در حمله تروریستی اهواز

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: یکی از کشته شدگان جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، خبرنگار بوده است. 

تیم تروریستی امروز اهواز کاملا منهدم شد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: تیم تروریستی امروز اهواز ۴ نفر بودند که جنازه ۳ نفر در اختیار نیروهای امنیتی است و نفر چهارم نیز دستگیر شد.

مجروح شدن بیش از 60 نفر در حمله تروریستی به اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کشته شدن حدود 10 نفر و مجروح شدن بیش از 60 نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

با اشاره به حمله تروریستی اهواز؛
ظریف: به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهیم داد

وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار پیامی در واکنش به حمله تروریستی در اهواز گفت که ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکایی‌شان برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. 

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در واکنش به حمله صبح امروز گروهی تروریست به رژه نیروهای مسلح در اهواز پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

ظریف نوشت: تروریست‌هایی که توسط یک رژیم خارجی به کار گرفته، آموزش دیده، مسلح شده و از آن‌ها دستمزد گرفته بودند به اهواز حمله کردند. کودکان و بزرگسالان در میان تلفات حادثه بودند.

ایران حامیان تروریست منطقه‌ای و اربابان آمریکایی‌شان را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران در دفاع از جان ایرانیان به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد.

بنابر این گزارش، حمله صبح امروز چند کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

اعزام مجروحان حمله تروریستی به بیمارستان‌های سراسر اهواز

قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اعزام مجروحان حمله تروریستی امروز به بیمارستان‌های سراسر شهر اهواز خبر داد. 

دکتر رمضان احدی با اشاره به حمله تروریستی امروز صبح به رژه نیروهای مسلح اهواز اظهار کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های سراسر اهواز از جمله بیمارستان آیت‌الله کرمی، بیمارستان رازی، بیمارستان گلستان و بیمارستان مهر اعزام شده‌اند. 

سه نفر از عاملین حمله تروریستی اهواز کشته شدند/ دستگیری یک تروریست

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: از تیم چهار نفره عاملین حمله تروریستی به اهواز دو نفر در محل کشته شدند، یک نفر نیز مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان کشته شد. 

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نفر چهارم این تیم تروریستی نیز دستگیر شده است.

10 نفر از شهدای حمله تروریستی در بیمارستان ارتش هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار خوزستان گفت: گروه تروریستی در حمله به رژه نیروهای مسلح در همان لحظه نخست با تیراندازی متقابل نیروهای مسلح متلاشی شدند.

تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به 24 نفر رسید

یک منبع آگاه گفت: تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به 24 نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد.

این منبع ظهر شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 53 نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده اند که به بیمارستانهای مختلف اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند. 

تکذیب شهادت یک خبرنگار در حمله تروریستی اهواز

خبر شهادت یک خبرنگار در حمله تروریستی اهواز که ساعتی قبل منتشر شده بود، تکذیب شد. 

اسماعیل طرفی مدیرمسول پایگاه خبری عصر جنوب، اظهار کرد: خبر شهادت خبرنگار این پایگاه خبری در حادثه تیراندازی امروز (31 شهریورماه) صحت  ندارد.

2 نفراز پرسنل صدا و سیمای خوزستان مجروح شدند

معاون صداو سیمای مرکز خوزستان مجروح شدن 2 نفر از عوامل فنی این مرکز را در حادثه ترورریستی روز شنبه اهواز که در حال پوشش مراسم رژه نیروهای مسلح بودند تایید کرد.

ایرج مزارعی شنبه بدون اشاره به اسامی مجروحان این حادثه ، حال عمومی آنان را رضایت بخش توصیف کرد.

انگشت نگاری محل حادثه تروریستی اهواز در حال انجام است

به گزارش ایرنا؛ معاون عملیات نیروی انتظامی استان گفت: ماموران اداره آگاهی استان در محل حادثه تروریستی حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز برای انجام انگشت نگاری حضور یافتند.

سرهنگ نقیب فاطمی شنبه بیان کرد: نیروهای امنیتی همچنان در محل حادثه حضور دارند و با گذشت چند ساعت از حمله تروریستی برای بررسی حادثه و رد یابی افرادی که در این حادثه دخالت دارند در محل حضور دارند.

وی گفت: همچنین نیروهای آتش نشانی در حال پاکسازی محل خون شهدا و مجروحان هستند. 

هر 4 تروریست‌ حادثه امروز اهواز به هلاکت رسیدند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از هلاکت هر 4 تروریست حمله تروریستی امروز اهواز خبر داد. 

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حمله تروریستی صبح امروز در بلوار قدس اهواز اظهار کرد: 4 نفر تروریست از چند روز قبل از برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز در نزدیکی محل برگزاری رژه سلاح‌هایی مخفی کرده بودند و امروز در پوشش مردمی خود را نزدیک به محل برگزاری رژه (پارکی در نزدیکی جایگاه رژه) کردند.

وی با بیان اینکه سلاح این تروریست‌ها کلاشینکف بوده ادامه داد: این 4 تروریست با سلاح خود به سمت جایگاه رژه تیراندازی و مردم را به رگبار بستند که تعدادی از این تیرها به رژه روندگان و تماشاچیان حاضر در محل برگزاری رژه اصابت کرد و منجر به شهادت  و مجروح شدن عده‌ای از این افراد شد که در میان این افراد دختری خردسال و یک جانباز دیده می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عکس‌العمل نیروهای امنیتی حاضر در محل برگزاری رژه خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با عکس‌العمل خیلی سریع و قاطع نیروهای امنیتی مواجه شدند و این نیروها با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم در محل حادثه حضور داشتند و در این شرایط محدودیت‌هایی برای مقابل با تروریست‌ها وجود داشت بلافاصله با دقت و سرعت عمل بسیار بالا سه تن از تروریست‌ها را درجا به درک واصل کردند و یک نفر را نیز مجروح و دستگیر کردند که این فرد نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده به درک واصل شد.

عشایر عرب آبادان و خرمشهر حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند

 60 نفر از شیوخ عرب شهرستان های آبادان و خرمشهر در بیانه ای حمله تروریستی امروز اهواز را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است:مردم شریف، غیور قهرمان و شهیدپرور استان خوزستان رمز اتحاد، همبستگی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان هستند.

در این بیانیه عنوان ‌شده است: برخی خفاش‌های دست‌نشانده وابسته به صهیونیست و استکبار جهانی امروز باهدف ضربه زدن به اتحاد و همبستگی فرزندان رشید ایران اسلامی در اهواز، کودک، زن و مردم بی‌گناه را به شهادت رساندند.

در بخش دیگری از این بیانیه که به زبان عربی منتشر شده آمده است :بدون شک دشمنان و عوامل آنها با اینگونه حوادث تروریستی اتحاد بین اقشار مختلف مردم ولایت مدار خوزستان را هدف قرار دادند.

عشایر و سران عشایر خوزستان و بخصوص عشایر شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در این بیانیه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اعلام کر‌دند بدون شک این اقدام بدون پاسخ نخواهد بود و عشایر با اتحاد و پیروی از ولایت‌فقیه پاسخ کوبنده‌ای به عوامل این حمله جنایتکارانه خواهند داد.

تعداد شهدای حادثه اهواز به ۲۵ نفر رسید

به گزارش مهر؛ معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از افزایش تعداد شهیدان حادثه تروریستی صبح امروز اهواز به ۲۵ نفر خبر داد.

علی حسین حسین زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در استانداری خوزستان با اشاره به حادثه صبح امروز تروریستی اهواز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار کرد: متاسفانه تاکنون در این حادثه۲۵ نفر شهید شده اند که به علت حال وخیم برخی از مجروحان که ۶۰ نفر هستند، احتمال افزایش این تعداد شهدا وجود دارد. 

وی افزود: شهدای این حادثه از بین مردم و نیروهای نظامی بوده اند ولی هیچ یک از مسئولانی ارشد استانی که در محل حضور داشتند، آسیب ندیدند.

اسامی ۲۱ شهید حادثه اهواز اعلام شد/هویت ۴ نفر نامشخص است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اسامی ۲۱ شهید از ۲۵ شهید حادثه تروریستی امروز اهواز را اعلام کرد.

علی حسین حسین زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در استانداری خوزستان در خصوص آمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی صبح امروز اهواز عنوان کرد: متاسفانه تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمار، تعداد شهدا به ٢٥ نفر و مجروحان نیز به ٦٠ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هویت چهار شهید هنوز شناسایی نشده است، تصریح کرد: نبی دریس، هادی سامانیان، مسعود سهراب منش، خلیل هاشمی فر، امید نریموسایی، علی سلمان وند، یوسف پور جلو ، رضا شفیعی نژاد، احسان شفیعی نژاد، میلاد جهانگیری، سعید کریمی، امید فخری زنگنه، علی کمایی، علی لویمی، امیر حسینی اسد زاده، اقدامی کودک چهارساله، مهران زرافشان، حسین ولایتی فر، محمد افشنگی، سعید زارع و محمد عذاری شهدای این حادثه تروریستی هستند. 

اسامی و محل نگهداری ۲۵ شهید حادثه تروریستی اهواز اعلام شد

به گزارش مهر؛ اسامی ۲۵ شهید حادثه تروریستی امروز اهواز و بیمارستانی که هم اکنون پیکر آنها در آن نگهداری می شود اعلام شد.

حادثه تروریستی صبح امروز اهواز که از سوی چهار تروریست و هنگام رژه نیروهای مسلح به مناسب هفته دفاع مقدس صورت پذیرفت ۲۵ شهید و ۶۰ زخمی در پی داشت. 

اسامی شهدا و بیمارستانی که در آن نگهداری می شوند به شرح زیر اعلام شد:

۱- نبی دریس (بیمارستان آیت‌الله کرمی) 

۲- ابراهیم بنداوی(بیمارستان آیت‌الله کرمی) 

۳- خلیل هاشمی‌فر (بیمارستان آپادانا) 

۴- امید نریمیسایی (بیمارستان آپادانا) 

۵- علی سلمان‌وند (بیمارستان آپادانا) 

۶- حسین فاروق(بیمارستان آپادانا) 

۷- مهران زرافشان (بیمارستان رازی) 

۸- حسین ولایتی‌فر (بیمارستان رازی) 

۹- محمد افشنگی (بیمارستان رازی) 

۱۰- سعید زارع (بیمارستان رازی) 

۱۱- محمد عذاری (بیمارستان امام(ره)

۱۲- یونس پورجلو (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۱۳- رضا شعیبی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۱۴- اسماعیل شفیع‌نژاد (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۱۵- میلاد جهانگیری (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۱۶- سعید کریمی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۱۷- امید فخری زنگنه (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۱۸- علی کمایی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۱۹- علی لویمی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۲۰- امید حسینی، (بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۲۱- اقدامی، کودک خردسال سرگرد ارتش(بیمارستان شهید نیاکی ارتش) 

۲۲- مجهول‌الهویه (بیمارستان بقایی) 

۲۳- سینا آغاجاری(بیمارستان بقایی) 

۲۴- حسین منجزی(بیمارستان بقایی) 

۲۵- محمد عزاری (بیمارستان بقایی) 

:
:
:
آخرین اخبار