تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۷۲۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش در تالاب شیمبار اندیکا رو به گسترش است
رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا خواستار اعزام کمک بیشتر برای مهار آتش در تالاب شیمبار شد و گفت: آتش سوزی در تالاب شیمبار که روز شنبه برای سومین بار در چهار روز گذشته رخ داده، روبه گسترش است.

مصطفی یوسفی روز شنبه بیان کرد:در این حادثه حدود سه هکتار از تالاب دچار آتش سوزی شده است.

وی دلیل آتش سوزی اخیر تالاب را عمدی دانست و گفت: 2 نفر در این زمینه مظنون هستند که به دادگاه معرفی می شوند.

وی افزود: امروز سه نقطه از تالاب دوباره دچار آتش سوزی شده که با کمک محیط بان های این اداره 2 نقطه از آن خاموش شده اما مهار یک نقطه از آتش سوزی که وسعتی در حدود یک هکتار دارد، خارج از توان نیروهای محیط بان هاست و آتش در آن روبه گسترش است.

یوسفی اضافه کرد: آتش سوزی جمعه شب این تالاب با همکاری منابع طبیعی، هلال احمر، سد شهید عباسپور و تعدادی از اعضای تشکل های مردم نهاد مهار شده بود، اما در حادثه امروز محیط بان ها تنها بودند و هنوز نیروی کمکی به محل نرسیده است.

وی گفت: گسترش و ادامه آتش سوزی به فرمانداری اندیکا اطلاع رسانی و از آنها درخواست کمک شده است؛ همچنین قرار است نیروی کمکی از شهرستان های اطراف اعم از مسجدسلیمان و گتوند نیز اعزام شوند، اما گفته شده که نیروها در راه هستند.

یوسفی تعداد نیروهای محیط بانی این اداره را چهار نفر بیان کرد و افزود: دیروز 2 نفر از محیط بان ها که در محاصره آتش بودند دچار مصدومیت شدند که با اقدامات درمانی اکنون بهبود یافته اند.
رییس اداره محیط زیست اندیکا همچنین گفت: پوشش گیاهی تالاب شیمبار درختی و شامل گونه های گز، انار، توت و... است که آتش سوزی در آن خسارت بسیاری به دنبال دارد.

وی با اشاره به سکونت 500 خانوار در اطراف این تالاب افزود: متاسفانه با وجودی که اهالی از تالاب و جنگل شیمبار ارتزاق می کنند اما برای خاموش کردن آتش سوزی همکاری نمی کنند، این در حالیست که محیط بانان از مردم محلی انتظار همکاری و همراهی بیشتری دارند.

منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا، در 80 کیلومتری شمال شرق شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد.

این منطقه کوهستانی، سخت گذر و پوشیده از جنگل و درختان بلوط است که حدود 50 هزار هکتار وسعت دارد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
هور العظیم خاموش نشده هنوز گریبانگیر شیمبار منطقه اندیکا شد

وا اسفا بر این اوضاع محیط زیست
:
:
:
آخرین اخبار