تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۷۳۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بروکراسی اداری در امور مالیاتی بسیار بالا است
قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی گفت: بروکراسی اداری در امور مالیاتی بسیار بالا است در صورتی که با اندک مدیریت و ارتباط آبشاری در این مجموعه قابل حل است.

یداله مهرعلیزاده در سی امین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: نظام جامع مالیاتی که پیاده شد، خوزستان یکی از استان هایی بود که ضعیف ترین عملکرد را به دلیل بروکراسی حاکم در کشور و شرایط حاکم بر استان، داشت.

وی ادامه داد: به همین دلیل، از سازمان امور مالیاتی استان درخواست داریم که تغییری در فرآیندهای کاری خود ایجاد کند تا حداقل بتوانیم استان را به چند استانی که شاخص‌های نظام جامع مالیاتی آنها مطلوب بوده، برسانیم.

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی با بیان این که سازمان امور مالیاتی استان را رصد می کنیم، گفت: یک سری پیش شاخص های کلیدی عملکرد در استان داریم که این شاخص ها نیاز به بهبود دارند، باید در نیمه دوم امسال این مساله ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری در امور مالیاتی بسیار بالا است در صورتی که با اندک مدیریت و ارتباط آبشاری در این مجموعه قابل حل است.

مهرعلیزاده با اشاره به این‌که نظام جامع مالیاتی را پیاده کرده‌یم اما اوضاع بدتر شده است، عنوان کرد: متاسفانه در افکار عمومی، نمودی از این مساله وجود ندارد و اکثر مراجعان این سازمان ناراضی هستند و باید برای این مساله فکری کرد.

با هر رقم پرداختی شورای شهر بابت عوارض 300 درصد تورم ایجاد می شود

همچنین در بخش دیگری از جلسه فرشید پورحاجت اظهار داشت: سال 95 به استناد تبصره 3 قانون می بایست ضرایب کنترل کننده تورم توسط سازمان امور مالیاتی استان خوزستان رعایت شود اما ضرایب را ابلاغ نکردند و تورم یک هزار درصدی ایجاد شد.

وی با اشاره به ضرایب تبصره 3 ماده 64 قانون مالیات های مستقیم، ادامه داد: به حکم قانون باید پیشنهاد دهنده سازمان امور مالیاتی باشد که این کار را نکردید؛ در سال 95 نرخ گذاری اشتباه شد که نتیجه آن جدال با شورای شهر بابت عوارض شهری می شود، هر رقمی که شهردار به شورا می دهد 300 درصد تورم به دنبال دارد.

این جلسه با بررسی 44 دستور کار و مصوبات قبلی باحضور مسوپئولان استانی برگزار و براین اساس، از تمام 144 مصوبه در این 29 جلسه ای که برگزار شده، تعداد 63 مصوبه اجرا شده، 49 مصوبه اجرا نشده و 31 مصوبه در حال پیگیری است، به عبارتی 44٪ اجرا شده، 34 ٪ اجرا نشده و 22٪ در حال پیگیری است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار