تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران چه می‌خواهند؟
یک فعال کارگری گفت: در حال حاضر حتی اگر دستمزد کارگران تا 50 درصد افزایش داده شود، این حقوق هزینه‌های خانوار آن‌ها را پوشش نمی‌دهد.

محمدرضا راهداری‌زاده اظهار کرد: هدف اصلی جامعه کارگری افزایش مزد نیست، بلکه می‌خواهیم قیمت محصولات و کالاهای اساسی به زمانی بازگردد که کارگران توان خرید داشتند. 

وی افزود: باید قیمت محصولات و کالاهای اساسی به فروردین ماه 97 بازگردد زیرا در آن زمان شرایط بازار به شکلی بود که کارگران توان خرید بهتری داشتند. اکنون حتی اگر دستمزدها را تا 50 درصد افزایش دهند، میزان حقوق دریافتی کارگران هزینه‌های زندگی آن‌ها را پوشش نمی‌دهد.

این فعال کارگری ادامه داد: در این زمینه دولت باید برای حل مشکل سبد معیشتی کارگران، راه‌حلی مانند بن خرید کارگری یا در نظر گرفتن سهمیه‌های خاص برای همه جامعه کارگران ارائه کند.

راهداری زاده عنوان کرد: اگر قرار است بن یا سهمیه‌ای برای کارگران توسط دولت در نظر گرفته شود باید به همه سطوح مزدی تعلق بگیرد زیرا شرایط اقتصادی جامعه به شکلی است که همه کارگران با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید در این زمینه و همچنین کنترل قیمت کالاهای اساسی ورود کند تا طوفانی که بحث معیشتی کارگران هدف قرار داده است، کنترل شود و شرایط اقتصادی به شکلی رقم بخورد که کارگران نیز بتوانند در این شرایط روزمرگی خود را بگذرانند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار