تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۳۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ریزگردها کلاس درس خوزستانی‌ها را تعطیل کرد / رقابت نابرابر دانش آموزان خوزستانی با سایر استان‌ها
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه حتی یک کلاس جبرانی هم در ازای تعطیلی مدارس خوزستانی‌ها در هجوم ریزگردها برگزار نشد، گفت: شرایط اقلیمی جنوب و شمال کشور بسیار متفاوت است و نباید تقویم آموزشی در سراسر یکسان باشد.

عباس پاپی‌زاده با بیان اینکه شرایط متفاوت اقلیمی و دمایی در کشور ایجاب می‌کند که تقویم آموزشی یکسان نباشد، گفت: آب و هوای استان‌های جنوبی کشور کاملا متفاوت با استان‌های شمالی و شمالغرب بوده و دوره گرما برای دانش آموزان و کادر فرهنگیان در جنوب کشور بسیار آزاردهنده است.

بیشترین غلظت ریزگردها در فصل تحصیل در آسمان استان‌های جنوبی است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره آموزشی مناطق گرمسیر کشور باید کوتاه باشد، افزود: استان‌های جنوبی کشور علاوه بر گرما با پدیده‌ نوظهوری مانند ریزگردها مواجه هستند که بیشترین غلظت ریزگردها در فصل تحصیل در آسمان استان‌های جنوبی است.

وی توضیح داد: استان خوزستان در فصل تحصیل یعنی از شروع پاییز تا اسفندماه با بادهای جنوبی - شمالی مواجه می‌‎شود که با توجه به اینکه این بادها از تالاب‌های خشک شده مانند شادگان، منصوریه، هور شریفیه عبور می‌کند و ریزگردها را شدیدا تحریک می‌کند، پدیده تشدید صورت می‌گیرد و ریزگردها وارد شهرهای استان خوزستان می‌‎شود.

آموزش و پرورش حتی یک کلاس جبرانی هم برگزار نکرد

پاپی‌زاده یادآور شد: شدت این ریزگردها تا به حدی است که طول دید تا 50 متر نیز کاهش یابد و مدارس و ادارات به ناچار با تعطیلی مواجه می‎شوند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به تعداد روزهای تعطیل شده در استان خوزستان کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزان برگزار کند، اما بر اساس گزارشی که از آموزش و پرورش اخذ شد، این اتفاق به هیچ عنوان روی نداد.

رقابت نابرابر دانش آموزان خوزستانی با سایر استان‌ها

پاپی‌زاده تأکید کرد: با این حساب دانش آموزان خوزستانی در رقابتی نابرابر با دانش آموزان سایر استان‌ها وارد میدان رقابت شدند و در امتحانات نهایی نیز رقابتی ناسالم با سایر استان‌ها دارند و کمتر می‌توانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس تأکید کرد: این بی عدالتی به وزیر آموزش و پرورش و معاونانش نیز منعکس شده است تا امسال نیز در صورت بروز مجدد پدیده ریزگردها، شاهد جبران کلاس‌های تعطیل شده بر اثر هجوم ریزگردها به خوزستان باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار