تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۷۳۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان :
تاکنون تصمیمی در خصوص قیمت نان گرفته نشده است
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به درخواست نانوایان برای افزایش قیمت نان، گفت: این درخواست افزایش به تنهایی هیچ وجاهت قانونی ندارد و نانوایان نمی‌توانند بر اساس درخواست و قبل از تصویب آن، قیمت نان را افزایش دهند. 

ابراهیم نجفیان با اشاره به درخواست نانوایان برای افزایش قیمت نان اظهار کرد: نانوایان درخواست افزایش نان را ارائه کرده‌اند اما این درخواست باید به دبیرخانه برده شود و سپس در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مطرح شود.

وی افزود: اگر این درخواست در ستاد تنظیم بازار مصوب شود، نانوایان می‌توانند قیمت نان را بر اساس تعرفه‌های تصویب شده افزایش دهند اما تا کنون در این زمینه هیچ تصمیم‌گیری نشده است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: این درخواست افزایش قیمت نان به تنهایی هیچ وجاهت قانونی ندارد و نانوایان نمی‌توانند بر این اساس قیمت نان را افزایش دهند.

نجفیان ادامه داد: نرخنامه اولیه‌ای در این زمینه میان نانوایان توزیع شده بود که این نرخنامه به سرعت از سطح شهر جمع آوری شد و تا زمانی که نرخنامه درخواست شده به تصویب ستاد تنظیم بازار نرسد، هچگونه حق افزایش قیمت وجود ندارد.

در این زمینه همچنین امیر دهقان، رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با بیان این‌که چرا قیمت نان در بسیاری از استان‌های کشور افزایش پیدا کرده اما در اهواز همچنان ثابت است، گفت: ما درخواست داریم تا قیمت نان در اهواز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: قیمت نان در بسیاری از استان‌های کشور افزایش داشته است اما متاسفانه در استان خوزستان و شهرستان اهواز این قیمت چند سال است که ثابت مانده و شرایط را برای نانوایان دشوار کرده است.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز عنوان کرد: این روزها شاهد آن هستیم که قیمت بسیاری از محصولات و خدمات در کشور افزایش یافته اما قیمت نان در استان ثابت مانده است و این موضوع به نانوایان فشار بسیاری را وارد می‌کند.

دهقان تصریح کرد: درخواستی کارشناسی شده برای افزایش نرخ نان در شهرستان اهواز ارائه کرده‌ایم و منتظر برگزاری جلسه کارگروه آرد و نان استان هستیم تا در خصوص قیمت تصمیم‌گیری شود. مدت‌ها است که منتظر برگزاری این جلسه هستیم تا در خصوص افزایش قیمت نان تصمیم‌گیری شود اما متاسفانه تا کنون این جلسه برگزار نشده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار