تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۷۴۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اهواز ماهانه بر فعالیت شرکت نیشکر هفت‌تپه نظارت می‌کند
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: دادستانی به مدت یک سال به صورت ماهانه بر فعالیت کارخانه نظارت می کند.

عباس حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب خوزستان امروز، در نشست بررسی مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه که با حضور جمعی از مسئولین استانی ، شهرستانی و نماینده کارگران در محل دفتر مدیریت این شرکت برگزار شد اظهار داشت؛ همه مسئولین در حال تلاش برای رفع مشکلات شرکت هفت تپه هستند‌

وی گفت: هرچه سریعتر کارخانه خطوط تولید شکر با همکاری یکدیگر دوباره راه اندازی شود.

دادستان اهواز با اشاره به کارگر بازداشتی اشاره کرد و گفت: مشکل کارگر بازداشت شده در چند روز آینده برطرف می شود.

وی افزود: دادستانی به مدت یک سال به صورت ماهانه بر فعالیت کارخانه نظارت می کند.

سیدراضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: انتظار دارم همه مسئولین از مدیرعامل جدید این شرکت حمایت کنند

وی گفت: امسال سال پر بارانی است و امیدواریم روزانه در سه شیفت نیشکر موجود جمع و تولید در این کارخانه از سر گرفته شود.

نماینده شوش افزود: باید با یک جدول زمانبندی از سوی سهامدار و مدیرعامل شرکت برای ساخت کارخانه ‌های صنایع تبدیلی اقدام شود تا شاهد شکوفایی هفت تپه باشیم.

عدنان غزی ، فرماندار شوش نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: از کارکنان زحمت کش نیشکر هفت تپه درخواست می‌شود تا قبل از اینکه نیشکر از بین برود به سر کار خود بازگردند

وی گفت: در حال حاضر تعدادی از کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه دست از کار کشیده‌اند که این موضوع بر روند فعالیت خطوط تولید شرکت های کاغذپارس و حریر خوزستان تاثیر دارد.

فرماندار شوش افزود: این اطمینان را به کارگران خواهم داد تا در کنار آنها بهترین راه حل را برای مدیریت شرکت در نظر بگیریم و شاهد بازگشت امید و نشاط به خانواده کارگران عزیز باشیم و برای رفع مشکلات کارخانه و کارگران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی به رفع مشکل بیمه کارکنان اشاره کرد و افزود: به مدیران مربوطه دستور داده شده که مسئله طبقه بندی مشاغل حدود یک هزار نفر از کارگران نیز هرچه سریعتر انجام شود.

وی تصریح کرد: کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه به فکر کارخانه باشند چراکه اولین کسی که در این وضعیت متضرر می شود خود آنها هستند.

به گزارش تسنیم ، صبح امروز جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در جمع کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در محل این شرکت حضور یافته و نماینده تام الاختیار سهامدار شرکت نیشکر هفت‌تپه را معرفی کردند.

در این آئین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، رئیس جهاد کشاورزی خوزستان، دادستان اهواز، فرماندار شوش، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، نماینده کارفرما، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان و جمعی از مسئولین استانی و محلی حضور داشتند. 

شرکت کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی‌سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

بیش از پنج هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش‌های مختلف این شرکت مشغول به‌کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار