تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۷۵۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست بررسی راهکارهای تحویل آب حجمی در سال زراعی جدید برگزار شد
امیدواریم با اجرایی شدن فاز دوم و تخصیص آبی که وزارت نیرو و هیئت دولت قول آن را داده است شاهد شکوفایی و رشد تولیدات بخش کشاورزی در استان باشیم

توسعه کشت کلزا موجب خودکفایی در تولید روغن می‌شود

مدیر تعاون روستایی خوزستان از برگزاری نشست بررسی راهکارهای تحویل آب حجمی در سال زراعی جدید با حضور مدیران جهاد کشاورزی یازده شهرستان، روسای تعاون روستایی شهرستان ها، تعاونی های تولید و شرکتهای بهره برداری و دفتر مشارکت های مردمی سازمان آب و برق خوزستان در گیت بوستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان ، مهدی صیاحی بیان داشت: در این جلسه تصمیمات لازم در راستای ورود به موضوع تحویل حجمی آب جهت آبیاری نمودن ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای سال زراعی جاری توسط تعاونی های تولید گرفته شد.

وی گفت: امیدواریم با اجرایی شدن فاز دوم و تخصیص آبی که وزارت نیرو و هیئت دولت قول آن را داده است شاهد شکوفایی و رشد تولیدات بخش کشاورزی در استان باشیم.

پایان مرحله ضد عفونی خرما در خوزستان
مدیر تعاون روستایی خوزستان از اتمام عملیات ضد عفونی و گازدهی ۴۰۰۰ تن خرما خریداری شده توسط این سازمان خبر داد.
 مهدی صیاحی گفت: عملیات گازدهی و ضد عفونی کردن ۴۰۰۰ تن خرمای خریداری شده به صورت حمایتی از نخلداران توسط تعاون روستایی خوزستان به پایان رسید و با این اقدام می توانیم خرما را برای چند ماه بدون ایجاد مشکلاتی از قبیل آفات نباتی نگهداری و به شکل مناسبی در بازار ارائه نماییم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: عملیات گازدهی و ضد عفونی نمودن خرما بوسیله کارشناسان خبره در ۳ شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان و در ۵ انبار صورت گرفت.

توزیع بیش از ۹۵۵ تن انواع نهاده های کشاورزی جهت کشت پاییزه
عباس موسوی امین رییس اداره تعاون روستایی شهرستان کارون نیز  از توزیع انواع نهاده های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان جهت کشت پائیزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان ، عباس موسوی امین گفت: شرکت تعاون روستایی انقلاب شهرستان کارون از ابتدای فصل کشت پائیز تا پایان فصل کشت موفق به تأمین و توزیع بیش از ۹۵۵ تن و ۴۹۸ کیلوگرم انواع نهاده های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای مهرماه تا پایان آبان ماه سالجاری با آغاز کشت پاییزه در سطح شهرستان کارون انواع نهاده های کشاورزی شامل : ۶۳۰ تن انواع گندم بذری، ۴۹۸ کیلوگرم بذر کلزا و ۳۲۵ تن انواع کود شیمیایی توسط شرکت تعاون روستایی انقلاب در شهرستان کارون توزیع شده است.

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان کارون همچنین  اظهار داشت : طرح ارزشیابی یک شرکت تعاونی روستایی و دو شرکت تعاونی کشاورزی در شهرستان کارون انجام شد.

  عباس موسوی امین تصریح کرد: در فرم های تهیه شده برای اجرای طرح ارزشیابی میزان دارایی های جاری و غیر جاری، میزان بدهی، سود یا زیان شرکت و وضعیت پرسنل در شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح را ایجاد زمینه های نظارتی لازم برای تحقق مأموریتها و وظایف تعاونی های روستایی، کشاورزی ، شناخت نقاط قوت و ضعف تعاونی ها، تشخیص نیازها و اولویت بندی آنها و کمک به تصمیم سازی و تصمیم گیری صحیح و اصولی در تعاونی ها عنوان کرد.

:
:
:
آخرین اخبار