تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۷۵۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه بارشی از دوشنبه جاری وارد خوزستان می شود
اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه هفته جاری وارد استان می شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعیه شماره 31 روز شنبه اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص بررسی نقشه های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی، سامانه بارش‌زا از اواسط روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه بر این استان حاکم می شود.

این سامانه ابتدا سبب افزایش ابر و بارش پراکنده و سپس بارش فراگیر همراه با رعد و برق، وزش بادهای قابل ملاحظه، تندباد لحظه‌ای، و بارش برف در ارتفاعات می شود؛ بارش در مناطق شمال، غرب، شرق، مرکز و به صورت نقطه ای دربرخی مناطق جنوبی خوزستان از شدت بیشتری پیش بینی می شود.

با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابر و مسیل ها دور از انتظار نیست؛شمال خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش بینی می شود در نتیجه واحدهای تابعه مدیریت بحران در خوزستان آمادگی کامل را داشته باشند و نسبت به اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز بیان کرد: تا اوایل روز دوشنبه جو پایدار همراه با مه یا مه رقیق صبحگاهی در خوزستان پیش بینی می شود. 

محمد سبزه زاری بیان کرد: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 24.8 و ایذه با 4.4 درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز به 24 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد رسید.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر) تاکنون، با 416.3 میلیمتر در شهر حسینیه اندیمشک ثبت شده است.
:
:
:
آخرین اخبار