تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۷۵۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نسبت میزان سپرده به پرداخت تسهیلات بانکی در خوزستان 45درصد است
قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: نسبت میزان سپرده ها با پرداخت تسهیلات بانک ها در خوزستان 45 درصد است این در حالی است که میانگین کشوری آن 85 درصد است.

یداله مهرعلیزاده روز شنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: متاسفانه عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی خوزستان نسبت به سایر استان های کشور بسیار ضعیف است.

وی گفت: بر اساس آمار 85 درصد بازار پولی خوزستان در درست بانک ها است به همین دلیل کارگروه اقتصادی خوزستان در نظر دارد تا فعالیت شرکت های بزرگ اقتصادی و تولیدی این استان را در بورس بیشتر کند؛ متاسفانه عملکرد بازار بورس و سهام خوزستان نیز بسیار ضعیف است.

مهرعلیزاده بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در کارگروه اقتصادی استانداری در دست پیگیری است واگذاری سیلوها از بخش دولتی به خصوصی توسط سازمان خصوصی سازی است که مشخص نیست بخش خصوصی می تواند در حفظ و فعالیت سیلوها به خوبی عمل کند یا خیر؟

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان افزود: فاز پنجره واحد سرمایه گذاری ( پایگاهی که اطلاع کامل اقتصادی استان را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد) در بهمن امسال راه اندازی می شود که گام بزرگی در تسهیل جذب سرمایه گذار در خوزستان است.

وی گفت:اطلاعات پروژه های اقتصادی دستگاه های اجرایی خوزستان نیز درسامانه پایش پروژه های سرمایه گذاری دستگاه های اجرایی با دستور استاندار خوزستان ثبت شده که این کار نیز روند رسیدگی به طرح ها و پروژه های اقتصادی را آسان تر می کند.

مهرعلیزاده بیان کرد:در کارگروه رفع موانع تولید خوزستان رصد و بررسی وضعیت و مشکلات شرکت های بزرگ تولیدی و اقتصادی این استان مصوب شده تا در صورت بروز هر مشکلی در این شرکت ها راهکاری برای برطرف کردن آن انجام شود.

وی در ادامه نرخ تورم خوزستان را نسبت به میانگین کشوری چهار درصد بیشتر اعلام کرد.
مهرعلیزاده درادامه با اشاره به میزان شاخص فلاکت استان ( ترکیبی از نرخ تورم و میزان بیکاری) افزود: نرخ فلاکت خوزستان امسال تاکنون 29 درصد بوده این در حالی است که میانگین نرخ کشور 25.7 است.

وی گفت: پیشنهاد تشکیل دفتربرنامه ریزی تلفیقی را در خوزستان داریم تا بتوانیم اطلاعات لازم اقتصادی این استان را در یک مکان جمع آوری کنیم.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: خوزستان به شاخص کلیدی عملکرد نیاز دارد و متاسفانه برش های استانی برای انجام طرح ها و پروژه های ملی در سطح خوزستان مشخص نیست.

وی افزود: طرح ها و برنامه هایی که از سوی هر دستگاه ارایه می شود باید در قالب برنامه ششم توسعه باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار