تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۷۵۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایگاه چغازنبیل برای هفته پژوهش چه تدارک دیده است؟
همزمان با آغاز هفته پژوهش، برنامه ‎ های پایگاه میراث جهانی چغازنبیل به منظور بزرگداشت این هفته با نشست تخصصی معرفی ظرفیت ‎ های پژوهشی این پایگاه در دانشگاه چمران اهواز آغاز شد.
  
عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه با اعلام این خبر عنوان کرد: باتوجه به این‎که پژوهش فرارشته‎ای جزو جدایی‎ناپذیر مطالعات حفاظت و مرمت در محوطه‎های تاریخی است، پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با تشریح نیازهای پژوهشی در گروه‎های معماری، تاریخ، علوم زمین، علوم کشاورزی، و علوم آب دانشگاه شهیدچمران با تکیه بر آگاهی و دانش بومی، از پژوهشگران حوزه‎های مرتبط دعوت به همکاری کرد. 
  
او ادامه داد: همچنین در راستای بزرگداشت هفته پژوهش امروز ۲۶ آذر 97 با هدف هم‎افزایی پایگاه‎های جهانی و ملی، نشستی نیم‎روزه با حضور مدیران و کارشناسان این پایگاه‎ها در محل دفتر فنی چغازنبیل برگذار خواهد شد.
  
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه افزود: علاوه بر این، برگزاری کارگاه مقاله‎نویسی علمی با حضور استادان دانشگاه چمران اهواز در هفته پیش‎رو، از دیگر برنامه‎های این پایگاه برای بزرگداشت هفته پژوهش هستند.
  
وی خاطرنشان کرد: علم پویا است و برای دستیابی به بهترین نتیجه در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، این پویایی باید مورد توجه قرار گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار