تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۷۵۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول:
60 بنای تاریخی در معرض آسیب دزفول باید مرمت شوند
60 بنای تاریخی در معرض آسیب دزفول باید مرمت شوندرئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: 60 بنای تاریخی در معرض آسیب در شهرستان دزفول وجود دارد که باید مرمت و بازسازی شوند.

 حجت الله آریایی، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول ظهر امروز اظهار کرد: دزفول دارای میراث فرهنگی عظیمی است، که باید در حفظ آن کوشا باشیم.  60 بنای تاریخی در معرض آسیب در این شهرستان دزفول وجود دارد که باید مرمت و بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه 180 بنای تاریخی دزفول در مرحله ثبت ملی هستند، افزود: این ظرفیت تاریخی مایه مباهات است اما عدم تخصیص بودجه لازم برای مرمت و نگهداری این آثار هم نگران کننده است.

آریایی بیان کرد: تعداد 60 بنا از بناهای تاریخی دزفول برای مرمت و بازسازی به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند تا این بافت فرهنگی نگهداری شود و مرمت 15 خانه تاریخی هم آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول با اشاره به کمبود بودجه مرمتی در خوزستان گفت: بالاتربن میزان مرمت و نگهداری استان با توجه به کمبود اعتبار در دزفول وجود دارد.

وی با اشاره به تخریب بخشی از قدمگاه ادریس نبی در بخش چغامیش گفت:  مقداری از این اثر سال گذشته تخزیب شده بود و به‌علت عدم رسیدگی امسال هم مقدار دیگری از آن تخریب شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار