تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۷۵۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملکرد ۶ ماهه تعاون روستایی خوزستان
مدیر تعاون روستایی خوزستان به فعالیت های صورت گرفته توسط شبکه تعاونی های روستایی خوزستان در ۶ ماه نخست سال جاری پرداخت و گفت: تمامی اهداف تعاون روستایی در زمینه خرید محصولات کشاورزی به صورت توافقی و حمایتی و تضمینی حاصل شده و از این بابت خداوند را شاکریم.

مهدی صیاحی گفت: در سال جاری موفق به خرید تضمینی ۸۰۰ هزار تن گندم و حدود ۲۹ هزار تن کلزا شدیم که خدا را شاکریم تمامی این دو محصول بارگیری و به مکان های مورد نظر صادر شدند و پیش بینی ما با توجه به آغاز بارندگی ها در سال جاری برای برداشت گندم و کلزا در سال آینده ، برداشتی به مراتب بیش از برداشت گندم و کلزا سال جاری باشد. 

کشاورزان برای تامین بذر گندم کشت پاییزی نگران نباشند

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: کشاورزان خوزستانی بابت تامین به موقع بذر گندم برای کشت پاییزه سال جاری در همه نقاط استان نگرانی نداشته باشند.

مهدی صیاحی افزود: بذور بوجاری شده و استاندارد از گونه های چمران و بهرنگ در مراکز و شرکت های تحت مدیریت تعاون روستایی استان به اندازه کافی ذخیره سازی شده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: مراکز و شرکت های وابسته به تعاون روستایی در کل استان به خصوص مناطق شمالی خوزستان که کشت گندم زودتر شروع می شود آمادگی دارند به میزان نیاز آنان ، بذور درخواستی را با قیمت مصوب و بدون تغییر نسبت به سال گذشته تامین کنند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان در ادامه افزود: البته تعداد زیادی از کشاورزان استان طبق روال سال های گذشته ، بخشی از بذور کشت پاییزی را در انبارها و منازل خود ذخیره سازی کرده اند ولی در صورت تقاضای بیشتر ، بذور مورد نیاز در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می گیرد.

صیاحی به کشاورزان گندم کار استان اطمینان داد بذور مورد نیاز بدون واسطه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

پایان خرید حمایتی خرما در خوزستان/ بیش از ۴ هزار تن محصول خریداری شد

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به اتمام خرید حمایتی خرما در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: در مجموع بیش از ۴ هزار تن خرما به صورت حمایتی از کشاورزان این شهرستان‌ها خریداری شد.

مهدی صیاحی با اشاره به خرید حمایتی خرما در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار کرد: این طرح برای جبران بخشی از خسارات نخلداران که به دلیل خشکسالی و شوری آب دچار مشکل شدند، با دستور وزارت جهاد کشاورزی و توسط تعاون روستایی خوزستان اجرایی شد.

وی افزود: خرید حمایتی خرما از کشاورزان آبادان، خرمشهر و شادگان از شهریورماه آغاز شد و بر اساس دستورالعملی که وجود داشت در تاریخ ۳۱ مهرماه به اتمام رسید.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به اتمام خرید حمایتی خرما در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان تصریح کرد: در مجموع بیش از ۴ هزار تن خرما به صورت حمایتی از کشاورزان این شهرستان‌ها خریداری شد، لازم به ذکر است که این رقم خالص خرمای خریداری شده است که با حذف صندوق ها و ناخالصی ها بدست آمده است.

صیاحی با بیان این‌که بیشترین خرید خرما از کشاورزان آبادانی انجام گرفته است، تصریح کرد: در مجموع از کشاورزان آبادانی ۲هزار و ۶۸۲ تن خرما خریداری شده است. همچنین از کشاورزان شادگانی بیش از ۵۳۶ تن و از کشاورزان خرمشهری بیش از ۱۹۴ تن خرما خریداری شده است.

وی با اشاره به این‌که خرید توافقی خرما همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: خرمایی که به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شده اکنون در مرحله ضد عفونی و گازدهی است و پس از آن با مشخص شدن نحوه فروش، آن را به فروش خواهیم رساند.
:
:
:
آخرین اخبار