تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۷۵۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل تعاون روستایی خوزستان:
۱۲ هزار تن گندم در سیلوهای خوزستان موجود است/ تخمین تلف شدن 2700 تن گندم
مدیر کل تعاون روستایی استان خوزستان گفت: گندمی که در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال خریداری کردیم با بارش باران مصادف شد و تخمین زده می‌شود 2 هزارو 500 تا 700 تن گندم تلف‌شده باشد.

مهدی صیاحی ضمن تکذیب تلف شدن 12 هزار تن گندم در سیلوهای روباز خوزستان، اظهار کرد: گندمی که در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال خریداری کردیم، با بارش باران مصادف شد که مقداری  از آن را جدا سازی کردیم و پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 500 تا 700 تن گندم تلف‌شده باشد.

 وی بابیان اینکه این مقدار تلف شده گندم چیزی حدود 5 درصد گندم موجود در سیلوها است، افزود: کل گندم موجود در سیلوها 12 هزار تن است.

مدیر تعاون روستایی استان خوزستان گفت: تنها سیلوی متعلق به تعاون روستایی خوزستان، سیلوی روناش واقع در شهرستان دزفول با ظرفیت 30 هزار تن است و مابقی مراکز خرید هستند که یا به‌صورت انبار یا روباز هستند.

 صیاحی افزود: در خوزستان تعداد 67 مرکز خرید مسقف به‌صورت انبار با ظرفیت 280 هزار تن و روباز با ظرفیت 820 هزار تن وجود دارد.

 وی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری گندم در یک دوره 45 روز صورت می‌گیرد، عنوان کرد: بیشترین خرید گندم در چیزی معادل 75 درصد توسط تعاون روستایی خوزستان خریداری می‌شود.

صیاحی گفت: ما اعتبارات دولتی نداریم و هر چه داریم اعتبارات خودمان است؛ از طریق تسهیلاتی که دولت می‌دهد باید در مناطقی که سیلو در زمین‌هایی که ملک دولت است سیلو سازی کنیم؛ در حال حاضر مجوز احداث سیلو 40 هزار تنی در شوش و 30 هزار تنی در اهواز و حمیدیه گرفتیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار