تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
25 و 26 بهمن، زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
رییس دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه سومین المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، 25 و 26 بهمن ماه برگزار می شود، گفت: دانشجویان سال سوم و چهارم تا سوم بهمن ماه فرصت دارند در آزمون المپیاد دانشجویی دانشگاه ثبت نام کنند. 
  
 امیر محمد احدی اظهار کرد: امسال زمان برگزاری المپیاد سه هفته بعد از شروع نیمسال دوم است تا دانشجویان مشکلی برای حضور نداشته باشند. سال های گذشته زمان برگزاری المپیاد ابتدای ترم یا بین دو ترم بود که برخی دانشجویان با مشکل حضور روبرو بودند. این مرحله، مرحله دانشگاهی است که در 41 رشته برگزار می شود. امسال سه رشته تحصیلی به المپیاد دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه شده است. از این 41 رشته، 23 رشته کشوری است و مابقی رشته ها دانشگاهی هستند. 
  
وی عنوان کرد: این المپیاد به منظور ایجاد شور و نشاط و مشارکت فعال بین دانشجویان برگزار می شود و تنها رقابت به حساب نمی آید، بلکه یک رویداد گسترده دانشگاهی است. تلاش کردیم با توجه به ابزار‌های موجود، یک رویداد موفق صورت گیرد و حس رقابت و شور و نشاط میان دانشجویان بوجود بیاید. نفرات برگزیده در المپیاد دانشگاه به مرحله استانی راه می‌یابند و دانشگاه شهید چمران اهواز با دانشگاه‌های صنعتی جندی شاپور دزفول، علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان به عنوان قطب 10 رقابت می‌کند. مرحله المپیاد قطب 10، اردیبهشت ماه برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می یابند. 
  
احدی افزود: خوشبختانه سال گذشته موفقیت‌های خوبی کسب کردیم و تعداد زیادی از دانشجویان توانستند رتبه های زیر 15 کشوری را کسب کنند. سال گذشته جهش بزرگی در برگزاری المپیاد در 41 رشته داشتیم اما المپیاد دانشجویی در مرحله کشوری تنها در 24 رشته برگزار می شود و در نتیجه حدودا 18 رشته بدون آزمون و بدون مرحله بعدی باقی می مانند. با توجه به برگزاری موفقیت آمیز المپیاد در دانشگاه شهید چمران اهواز، مکاتباتی با سازمان سنجش صورت گرفت و موضوع افزایش تعداد رشته های المپیاد در مرحله کشوری مطرح شد. پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور این بود که این موضوع در شوراهای مختلف بررسی می‌شود اما با توجه به زمان‌بر بودن آن به نظر می رسد که امسال شاهد افزایش تعداد رشته‌ ها در مرحله کشوری نباشیم. 
  
رییس دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: به نفرات برگزیده المپیاد کارت هدیه و لوح المپیاد اهدا می‌شود. همچنین نفر اول به مدت یک سال به عضویت دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز در می‌آید و می تواند از تسهیلات و امکانات ویژه استعدادهای درخشان استفاده نماید. تلاش بر این است که سال آینده تسهیلات بیشتری برای دانشجویان در نظر گرفته شود. 
  
وی بیان کرد: برای برگزیدگان المپیاد دانشجویی کشوری نیز هدایا و تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود. همچنین به دانشجویان برگزیده مرحله کشوری، دو تا چهار نیمسال، خوابگاه رایگان تعلق می‌گیرد. همچنین در صورت کسب 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، می توانند بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، در مقطع بالاتر، تحصیل خود را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان نیز تسهیلاتی برای این دانشجویان  در نظر گرفته است. 
  
احدی عنوان کرد: دانشجوهای سال سوم و چهارم کارشناسی می‌توانند در آزمون المپیاد دانشجویی شرکت کنند، دلیل آن هم این است که مواد آزمون از درس‌های سال‌های آخر هستند و دانشجو باید آمادگی شرکت در مقطع بالاتر را کسب کند. آزمون المپیاد دانشجویی به صورت تشریحی برگزار می شود. 
  
رییس دفتر حفظ و هدایت استعداد‌های درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به نظر می‌رسد که تعداد شرکت‌کننده‌ها نسبت به سال های گذشته افزایش می‌یابد. دانشجوها به عنوان ابزار پیشرفت و آینده سازان کشور هستند و آینده بهتر به غیر از تلاش امکان پذیر نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار