تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۷۶۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در باب اهمیت جشنواره تئاتر مونولوگ خوزستان
در باب اهمیت جشنواره تئاتر مونولوگ خوزستانرییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با اشاره به  اهمیت جشنواره تئاتر مونولوگ در این استان گفت: گفت که برگزاری جشنواره تئاتر مونولوگ امری بسیار شایسته و بایسته در راستای استعدادیابی و شکوفایی خلاقیت گروه‌های نمایشی استان است. 

محمد یاقوت‌پور اظهار کرد: برگزاری این جشنواره به همت مهدی درویش دبیر اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی و شورای راهبردی تئاتر استان و مسولان محترم شهرستان امیدیه برای نخستین بار محقق شد که جا دارد از تلاش و همدلی همه دوستان در برگزاری اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان خوزستان کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

او توضیح داد: واژه مونولوگ که از دو قسمت مونو (یک، تک) و لوگ (سخن، کلمه) است در زبان یونانی پدید آمده و به گفتاری اشاره دارد که از سوی یک نفر بیان می‌شود. پس به عبارتی دیگر پدید آمدن مونولوگ با بیان کردن همراه است و هم زمان با آن شکل می‌گیرد. 
  
وی افزود: در یک مونولوگ به طور کلی انسانی موجودیت دارد که از طریق اعمال و سخنانش آنچه بر او گذشته و آنچه هست را بیان کند.انسان در مرکز جهان است و برای آن که هویت خود را آشکار و ضرورتِ حضور خود را توجیه کند، ناگزیر از بیانگری است. بدین ترتیب در یک مونولوگ ما با آشکار شدن امور و مسایل پنهان روبه‌رو هستیم که از طریق واکاوی درونی فرد در امور دیگر و یا در خویش همراه است. 
  
یاقوت‌پور  اظهار کرد: بر خلاف دیالوگ، در یک مونولوگ فرد در جهان تنها است، کنش و واکنش بر عهدۀ خود او است و به تنهایی باید با جهان ذهنی و یا عینی پیرامونش ارتباط برقرار کند که این امر کار را بر بازیگر مونولوگ سخت‌تر کرده و خلاقیت و نوآوری اجرایی را ملزم‌تر می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار