تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۷۷۰۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازارچه دائمی صنایع دستی اهواز با نام شهید "هادی کجباف" احداث می‌شود
بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی اهواز «یادبود شهید حاج هادی کجباف» در مساحت یک هزار متر مربع و برخوردار از ۴۰ غرفه و دو گالری نمایش در بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بازارچه دائمی صنایع دستی اهواز با نام شهید

صنایع دستی و هنرهای سنتی در فرهنگ هر منطقه‌ای از جایگاه بالایی برخوردار و معرفی آن نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم و تربیت منابع انسانی متخصص است.

استان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز با قدمتی کهن، صنایع دستی و هنرهای سنتی اصیل و تاریخی در این زمینه از جایگاه بالایی برخوردار است و مسئولان ذیربط می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این زمینه علاوه بر معرفی این ریشه اصیل، زمینه اشتغال چندین جوان مرد و زن را فراهم کنند.

از جمله صنایع دستی اهواز می‌توان به گلیم بافی، خراطی، قلم‌زنی، بوریا بافی، عبابافی اشاره کرد، این صنایع در کنار هنرهای سنتی برگرفته از محصولات مختلف خرما است، محصولی که با آن می‌توان استان خوزستان به ویژه اهواز را به قطب صادرات تبدیل کرد.

اما در کنار صنایع دستی غنی و ریشه‌دار، وجود مکان تخصصی معرفی محصولات نیز حائز اهمیت است و به اعتقاد کارشناسان حوزه میراث فرهنگی تبلیغ محصول سهم قابل توجهی در فروش را برعهده دارد بنابراین در این زمینه میراث فرهنگی خوزستان نقش اساسی را برعهده دارد.

در این باره با احسان زارع‎اصل به گفت‌وگو نشستیم، وی با اشاره به اختصاص مبلغ 400 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی اهواز با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، اظهار داشت: روند تکمیلی بازارچه شروع شده و در بهمن‌ماه سال جاری نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی اهواز «یادبود شهید حاج هادی کجباف» در بُعد سخت‌افزاری آماده شده و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی به احداث بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی اهواز «یادبود شهید حاج هادی کجباف» در مساحت یک هزار متر مربع و برخورداری از 40 غرفه و دو گالری نمایش اشاره و افزود: صنعتگران صنایع دستی می‌توانند در این بازارچه علاوه بر عرضه محصولات و فروش آثار، آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان ارائه دهند.

زارع‎اصل زمان شروع بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی اهواز «یادبود شهید حاج هادی کجباف» را سال 93 با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون‌تومانی دانست و گفت: ارتقای کیفیت بازاریابی محصولات صنایع دستی، کمک به فروش و بازاریابی صنعتگران و حمایت از صنایع دستی بومی از هدف این بازارچه است.

معاون سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: گشایش بازارچه می‌تواند گامی تأثیرگذار برای توسعه روزافزون صنایع دستی استان خوزستان باشد.

توجه به حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در کنار جاذبه‌های طبیعی اهواز می‌تواند آن را به مرکزی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی تبدیل و در جهت ترویج تمدن اسلامی و ایران همراه با رونق اقتصادی گام برداشت.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
محلش کجاست
:
:
:
آخرین اخبار