تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۷۷۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشتگ 'اجازه دهید کارون زنده بماند' داغ شد
هشتگ 'اجازه دهید کارون زنده بماند' توسط فعالان محیط زیست استان خوزستان در حمایت از رودخانه کارون داغ شد.

موضوع انتقال آب کارون سال هاست که به یکی از دغدغه های اصلی فعالان محیط زیست استان خوزستان تبدیل شده است در روزهای اخیر و پس از اظهارنظر استاندار اصفهان مبنی بر مصوبه انتقال آب کارون به اصفهان بار دیگر داغ شد.

از ساعت 22 دوشنبه شب فعالان محیط زیست در سراسر کشور و به ویژه استان خوزستان با پست کردن هشتگ ' اجازه دهید کارون زنده بماند' در توییتر و اینستاگرام توجه کاربران را به مساله انتقال آب کارون جلب کردند.

دوشنبه شب 2 توییت 'نه به انتقال آب کارون' با سه هزار و 300 و 'اجازه دهید کارون زنده بماند' با سه هزار و 196 جزو پنج توییت داغ در توییتر بودند.

روز گذشته نیز مقرر بود تجمعی توسط فعالان محیط زیست درخصوص انتقال آب کارون جنب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شود که به دلیل صادر نشدن مجوز لغو شد.

انتشار مصاحبه استاندار اصفهان در روزهای گذشته که در آن از دولت برای تصویب انتقال آب کارون به اصفهان تشکر کرده بود ، با واکنش های اجتماعی و رسانه ای زیادی در خوزستان روبه رو شد. 

مسئولان استان خوزستان تابستان گذشته به دلیل کاهش آب در حوضه کارون کشاورزان را از کشت تابستانه در بسیاری از محصولات از جمله صیفی جات محروم کرده و اجازه ندادند آب از کارون برای کشت محصولاتشان برداشت کنند.

مردم استان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در بهار و تابستان گذشته به دلیل کاهش آب رودخانه ها و شوری آب در پایین دست با بحران شوری آب روبه رو شدند به طوریکه تا چند روز تنش های اجتماعی در این شهرستان ها به وجود آمد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شهناز
|
ROMANIA
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
مخالف انتقال آ ب هستم
:
:
:
آخرین اخبار