تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۷۷۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه از جابه‌جایی روستای در معرض خطر "دراویزه" جلوگیری می‌کند
فرماندار باوی با بیان اینکه با بالا رفتن دبی کارون فرسایش زمین در ساحل رودخانه سرعت گرفته است، گفت: در این شرایط باید 20 خانوار در معرض خطر روستای "دراویزه" که در حاشیه رودخانه سکونت دارند، جابه‌جا شوند.

منوچهر ورناصری در جلسه بررسی  جابه‌جایی دو روستای میراحمد غریبی‌ها ایذه و دراویزه باوی که که امروز (30 دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: روستای دراویزه در پنج کیلومتری ملاثانی در حاشیه جاده شوشتر – اهواز واقع شده است و حدود 120 خانوار در دو قسمت شرق و غرب جاده شوشتر در این روستا ساکن هستند.

وی با اشاره به فرسایش زمین روستا در حاشیه رودخانه کارون افزود: در حال حاضر در غرب جاده شوشتر و شرق ساحل کارون مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. با توجه به فرسایش ساحل به سمت روستا، حدود 20 خانوار از ساکنان این روستا که در غرب جاده شوشتر ساکن هستند، مشکلات زیادی دارند و اگر هر چه زودتر در این زمینه اقدام نشود حتما متحمل خسارت جانی و مالی خواهیم شد.

فرماندار باوی گفت: با توجه به بالا رفتن دبی آب رودخانه کارون، فرسایش زمین سرعت گرفته و مشکلاتی ایجاد کرده است.

ورناصری گفت: بنیاد مسکن برای جابه‌جایی این روستاییان، محلی را در شرق جاده شوشتر آماده کردند اما متاسفانه موسسه اسپرم‌گیری سازمان جهاد کشاورزی که در این محل مستقر است، در مکاتبه‌ای با بنیاد مسکن از انجام این جابه‌جایی جلوگیری کرده است. با توجه به اینکه قسمتی از این روستا در مجاورت این موسسه قرار دارد باید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همکاری کند تا این 20 خانوار که در معرض خطر هستند، جابه‌جا شوند.

وی گفت: همچنین سازمان آب و برق باید نسبت به مقاوم‌سازی ساحل رودخانه کارون در حاشیه روستای دراویزه اقدام کند. این وضعیت نباید برای مردم منطقه مشکل‌ساز شود.

فرماندار باوی گفت: قطعا تغییر مسیر آب بستر روخانه کارون به سمت روستای دراویزه در بلندمدت، جاده مواصلاتی شوشتر را در معرض خطر احتمالی قرار می‌دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار