تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۷۷۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگاه‌های اجرایی جدی‌تری به مقوله فرهنگ بپردازند
پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.
 در این جلسه محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه گفت: این جلسه هفتمین جلسه از سلسله جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان خوزستان است. 

وی خاطرنشان کرد: این جلسه با محوریت شاخص‌های انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی استان و بازخوانی آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار می‌شود. 

جوروند با اشاره به شاخص‌های انتخاب خادمان فرهنگی استان اظهار کرد: از جمله محورهای این انتخاب می‌توان به تفکر و برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت و بخش آثار اشاره کرد که در بخش تفکر و برنامه‌ریزی، ارائه طرح‌های مناسب برای تبیین، ارتقاء و تعمیق در فرهنگ عمومی، تحقیق پیرامون دانش فرهنگی و ارائه طرح و گسترش مبانی نظری مربوط به فرهنگ عمومی و تلاش در جهت شناخت مسائل و موضوعات فرهنگ عمومی و ارائه راه حل‌های منطقی از جمله معیارهای انتخاب خادمان فرهنگی استان است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از محورهای دیگر در بحث انتخاب خادمان فرهنگی، محور اجرا و مدیریت است که تلاش و خدمات صادقانه در جهت ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه، توسعه و گسترش فعالیت‌های مربوط به فرهنگ عمومی، استفاده مناسب از امکانات اجرای برنامه‌های موفق و ممارست و تلاش در جهت اصلاح فرهنگ عمومی و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و پیرایش جامعه از فرهنگ منحط از جمله زیر بخش‌های این محور است که در این انتخاب مد نظر قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: در بخش آثار نیز ارائه ارزشمند فرهنگی و هنری و کوشش در زمینه‌های مربوط به فرهنگ عمومی و مطالعات و تحقیقاتی که منشاء تغییر و تحول فرهنگی دارند از موارد مد نظر در داوری خواهد بود. 

جوروند همچنین با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ترسیم دورنمای فعالیت‌های فرهنگی استان از وظایف شورای فرهنگ عمومی است که در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به صورت جدی‌تری به مقوله فرهنگ در جامعه بپردازند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار