تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۷۷۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاري مسابقه نقاشي و مقاله و كاردستي بمناسبت هفته هواي پاك در بهبهان
به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، به مناسبت هفته هواي پاك مسابقه نقاشي و كاردستي و مقاله نويسي در سطح مدارس شهرستان بهبهان (شهر تشان از توابع بهبهان) برگزار گرديد.
قدمت روز هواي پاك در ايران از كشورهاي فرانسه و ايتاليا بيشتر است. هدف از اعلام روز ملي هواي پاك ايجاد حساسيت در بين اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجا كه كليد اصلي كاهش آلودگي هوا، مشاركت مردمي و افزايش هماهنگي بين بخشي است اين روز مي تواند عامل مهمي در ايجاد اين مشاركت و هماهنگي بين بخشي باشد.

در همين راستا اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بهبهان فراخوان مسابقه نقاشي و مقاله نويسي و كاردستي با مواد دور ريختني را به مدارس شهر تشان (از توابع شهرستان بهبهان) اعلام نمود و پس از بررسي مقالات و نقاشي ها و كاردستي هاي رسيده به دبيرخانه اداره بهبهان، برترين آثار انتخاب شده و در مدارس به دانش آموزان برتر هدايايي اهداء گرديد.

لازم به ذكر است كه استقبال بسيار خوب دانش آموزان بخصوص در ساخت كاردستي هاي خلاقانه با مواد دور ريختي، نشان از علاقه مندي فراوان دانش آموزان به مسائل محيط زيست دارد. در يكي از مدارس دانش آموزان ويژه نامه محيط زيستي تهيه كرده و در مدرسه خود نصب كردند كه به تهيه كنندگان آن جوايزي اهداء گرديد.

همچنين در بخشي از مراسم سوالاتي از دانش آموزان درخصوص هواي پاك پرسيده شد و به پاسخ هاي درست جوايزي اهداء گرديد.

اميد است بتوان با برگزاري چنين مراسماتي و گسترش فرهنگ زيست محيطي در بين اقشار مختلف مردم به جامعه اي دوستدار محيط زيست دست يافت.
:
:
:
آخرین اخبار