تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۷۸۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکلیف مرز بین آزاداندیشی و تضعیف نظام باید روشن شود
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگر در حوزه آزاداندیشی مطلبی نقد شد باید بررسی کرد که تا کدام قسمت مطلب نقد؛ آزاداندیشی بوده و از کدام قسمت تضعیف نظام است.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی امروز در مراسم رونمایی از کتاب «جدال احسن» برگزار شد، اظهار داشت: جنس دغدغه تألیف این کتاب از نوع دغدغه‌های برآمده از انقلاب اسلامی ایران است. در بازخوانی کارنامه و عملکرد انقلاب اسلامی فراموش نکنیم که در حال تولید یک فکر و نسخه جدید  قرار داریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که براساس فقه اهل بیت (ع) کار انقلاب اسلامی کار جدیدی است، ادامه داد: امام خمینی(ره) موسس در نسخه مدیریت اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که همواره افتخار به نام کسانی که شروع‌کننده کار هستند ثبت می‌شود، اظهار داشت: همیشه باید آمادگی ویرایش را داشته باشیم.

شفیعی با اشاره به مقوله آزاداندیشی و نواندیشی، گفت: تصویر قشنگ این مطلب با مرور نامه رهبر معظم انقلاب به فضلای حوزه شکل می‌گیرد اما واقعا کار پیچیده‌ای است. اگر در حوزه آزاداندیشی مطلبی نقد شد باید بررسی کرد که  تا کدام قسمت مطلب نقد؛ آزاداندیشی است.

وی عنوان کرد: درباره آزاداندیشی باید نظر اندیشمندان را جویا شد و این فضا را به‌گونه‌ای مدیریت کرد تا حداکثر منافع و حداقل آسیب‌ها رخ  دهد که یک نمونه آن فضای مجازی است. ارائه آزاداندیشی براساس اصول استاندارد بسیار کار سنگین و پیچیده‌ای است که به نظر بنده اصل و رأس آن اخلاق قرار دارد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار