تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر فرد با ورود به زندان، 79 نفر از اطرافیان خود را درگیر می کند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: عناوین مجرمانه در قانون مجازات اسلامی بسیار بالاست و همین مساله منجر به تشکیل پرونده های متعدد و در نتیجه بالا رفتن آمار جمعیت زندانیان شده است.
حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان باوی که با حضور مسئولان قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: این در حالی است که با اصلاح و به روز شدن قانون مجازات اسلامی و همچنین تعیین مجازات های جایگزین حبس برای برخی بزهکاران، می توان از بسیاری حبس ها پیشگیری کرد.
وی بیان کرد: پژوهش ها نشان می دهد که هر فرد با ورود به زندان، 79 نفر از اطرافیان خود را درگیر می کند که نتیجه آن می تواند زیان بار باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان افزود: مجازات های جایگزین حبس مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید با مطالعه و دقت و در راستای اصلاح مجرمان و جامعه انتخاب شود.
امانت بهبهانی در ادامه ، پنج موضوع حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی، کانون های بحران شهری و اعتیاد را از چالش های اجتماعی پیش رو بیان کرد و افزود: این مسایل از مواردی است که مقام معظم رهبری بر توجه به آن تاکید زیاد دارند و خود شخصا' آنها را پیگیری می کنند از این رو باید از سوی مسئولان استانی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای کاهش آن ها در جامعه برنامه ریزی و اقدام های مناسبی صورت گیرد.
وی در عین حال گفت:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای همه این مسایل، برنامه هایی تدوین کرده است که طی سال های اخیر آثار مثبت آن مشاهده شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت های شهرستان باوی برای اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم بالا است افزود: شهرستان باوی از مناطق سالم استان است که با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند به عنوان پایلوت برنامه های این معاونت قرار گیرد.
وی گفت:این معاونت آمادگی دارد تا برنامه های مشابه را در شهرستان باوی اجرایی کند.
امانت بهبهانی اظهار داشت: بر همین اساس از هم اکنون، 30 درصد ظرفیت دوره های آموزشی و تربیت مربی در مرکز استان به شهرستان باوی اختصاص می یابد ضمن آنکه این شهرستان می تواند مجوز 10 مرکز مشاوره جدید را برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه کاهش اختلافات خانوادگی راه اندازی کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در ادامه با ارائه بخشی از فعالیت های این معاونت در شهرستان های دیگر استان گفت: اجرای طرح مصلحین در راستای تربیت حکمین قرآنی از طرح های موثر این معاونت است که هم اکنون در شهرستان شوشتر در حال اجرا است.
در ادامه فرماندار باوی نیز با تقدیر از تلاش های مسئولان قضایی باوی گفت: حضور مسئولان قضایی شهرستان باوی در برخی مسائل اجتماعی مانند سیل اخیر، مثال زدنی است.
منوچهر ورناصری افزود: به طور قطع همکاری موجب هم افزایی در شهرستان می شود و برای انجام این مهم باید مردم را وارد صحنه کرد و از مشارکت های مردمی بهره گرفت چرا که هر وقت مردم وارد صحنه شدند موفق عمل کرده ایم.
وی ضمن تقدیر از عملکرد آموزش و پرورش این منطقه ، خواستار توجه بیشتر مسئولان در مسائل اعتیاد و فعالیت فرقه های ضاله شد.
همچنین رئیس دادگستری شهرستان باوی نیز گفت: فعالیت های معاونت پیشگیری بر اساس اصل 156 قانون اساسی است که اهداف مشخصی دارد و زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کند بنابراین دولت ها مکلف هستند که از برنامه های این معاونت حمایت کنند.
محمدرضا نورآبادی افزود: کشور ایران در وضعیت فعلی به انسان های متواضع و کوشا نیاز دارد که به لطف خداوند هم معاونت اجتماعی دادگستری استان و هم مسئولان این شهرستان از این ویژگی ها برخوردار هستند.
وی ابراز امیدواری کرد با پیش بینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم، به سمت ارتقای امنیت و آسایش مردم گام برداریم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار