تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قاچاقچیان ذغال به جنگل بانان ایذه تیراندازی کردند
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه گفت: افراد ناشناس عصر امروزبه طرف جنگلبانان این اداره در ارتفاعات کوه منگشت تیراندازی کردند.
فرزاد حسین پور  بیان‌کرد: پس از دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر قطع درختان برای تولید قاچاق ذغال توسط برخی افراد، دو تیم حفاظت منابع طبیعی برای بررسی و گشت زنی به ارتفاعات منطقه آبخوگان کوه‌منگشت اعزام شدند.
وی افزود:جنگل بانان پس از حضور در ارتفاعات آبخوگان و مشاهده هیزم ها ، اقدام به تخریب کوره‌های ذغال کردند که با تیراندازی قاچاقچیان مواجه شدند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه عنوان کرد: جنگل بانان بر حسب وظیفه با شلیک هوایی، به مقابله با آنان پرداختند که قاچاقچیان از محل متواری شدند.
حسین پور افزود: پس از اعلام وضعیت قرمز و بروز این درگیری مسلحانه به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و تعدادی نیروهای حفاظتی در محل حاضر شدیم و با پشتیبانی از جنگلبانان نسبت به بازگرداندن آنان به اداره اقدام کردیم.
وی گفت: در این درگیری کسی آسیب ندید ولی این تهاجم و مقابله حدود 20 دقیقه به طول انجامید.
کوه منگشت واقع در شهرستان ایذه میان رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است که عمده پوشش جنگلی آن بلوط می باشد و سالهاست که سوداگران ذغال برای تهیه ذغال اقدام به قطع این درختان می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار