تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان عنوان کرد:
افزایش میزان حق مناطق جنگی فرهنگیان آبادانی از 25 به 50 درصد
 
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ویژه به آموزش از سیاست‌های راهبردی دولت و حاکمیت است، گفت: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش مقرر شد که بر اساس قانون خدمات کشوری، سقف حق مناطق جنگی برای فرهنگیان آبادانی از 25 درصد به 50 درصد افزایش پیدا کند.

 جلیل مختار امروز (26 اسفندماه) در نشست مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با مدیران مدارس، معاونین پرورشی و سرگروه‌های آموزشی در آبادان اظهار کرد: ما وظیفه داریم از متولیان فرهنگ و آموزش که همیشه در سنگر تعلیم و تربیت حماسه آفریده‌اند، تقدیر و تشکر کنیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش افزود: امروز آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین پدیده‌های جامعه است و به دلیل کارکردهایی که دارد جزیی از نهادهای اجتماعی است که سبب انتقال ارزش‌ها و نهادینه کردن آن‌ها در جامعه می‌شود.  

مختار گفت: نگاه ویژه به آموزش از سیاست‌های راهبردی دولت‌ها و حاکمیت است که بر این اساس باید برنامه‌ریزی‌های منسجمی صورت گیرد تا خلاهای اجتماعی جامعه پر شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر گونه سیاست گذاری در آموزش می‌تواند دارای جنبه‌هایی آرمانی در یک جامعه باشد، افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم دستاوردها و پیگیری‌های خود در حوزه آموزش و پرورش را به مردم ارائه کنیم.  

مختار گفت: طی سه سال گذشته مهم‌ترین موضوعی که مورد پیگیری قرار دادیم وضعیت بحرانی نیروی انسانی و کمبود معلم در آموزش و پرورش بود که برای رفع این مشکل جلسات متعددی را در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کردیم و این موضوع را در دستور کار قرار دادیم. در صورت عدم همکاری و حمایت دولت، در آینده‌ای نزدیک بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان شدت پیدا می‌کند.

وی افزود: طی سال گذشته موفق شدیم تعدادی معلم را به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش جذب کنیم و سال آینده نیز بر اساس تفاهم‌نامه بین وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش با حمایت نمایندگان، پنج هزار نفر تحت عنوان خرید خدمات آموزشی، جذب آموزش و پرورش می‌شوند که ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون از ابتدای سال 98 انجام می‌شود.

مختار گفت: اخذ مجوز احداث دانشگاه فرهنگیان در شهرستان آبادان نیز از گام‌های مهمی بود که در عرصه  آموزش و پرورش شهرستان برداشته شد. در دانشگاه فرهنگیان آبادان دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و تعداد زیادی از رشته‌های تخصصی و پیشرفته دبیری و آموزگاری با حمایت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به پرداخت بدهی سال‌های گذشته آب و برق مدارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته 640 میلیون تومان بدهی سال 96 مدارس پرداخت شد. بدهی برق 150 مدرسه نیز تسویه شد و با تصویب سازمان برنامه و بودجه و با رعایت الگوی مصرف، آب مدارس در سال جدید به صورت رایگان درآمد و امیدواریم بدهی آب مدارس در سال گذشته نیز پرداخت شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تامین تجهیزات مدارس خبر داد و گفت: تامین 100 کولر پنجره‌ای و 200 دستگاه کولر دو تکه، یک هزار و 400 دستگاه کپی و همچنین تامین تعداد قابل توجهی میز، نیمکت، تخته وایت‌برد و وسایل ورزشی و جذب 500 بسته حمایتی برای دانش‌آموزان محروم، از اقداماتی است که برای رفاه حال دانش‌آموزان آبادانی انجام شده است.

مختار یادآور شد: هفت پروژه آموزشی در شهرستان آبادان نیز اجرا شد که از میان آن‌ها می‌توان به احداث  مدرسه 9 کلاسه حضرت معصومه، مدرسه استثنایی 10 کلاسه نیکان، مدرسه 9 کلاسه دبیرستان ساجده و مدرسه راهنمایی 12 کلاسه 5 آذر در آبادان اشاره کرد. همچنین نوسازی مدرسه 5 مهر و تخریب و احداث کانون فرهنگی فجر در اروند کنار را می‌توان به عنوان بخشی از پروژه‌ها نام برد.

وی گفت: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش مقرر شد که بر اساس قانون خدمات کشوری، سقف مناطق جنگی برای فرهنگیان آبادانی از 25 درصد به 50 درصد افزایش پیدا کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار