تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد
آغاز فعالیت رسمی ریل باس در اهواز
معاون شهردار اهواز گفت: ریل باس اهواز در روزهای آخر اسفند فعالیت خود را آغاز می‌کند و از ایستگاه‌های قدس، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، کوی علوی، کمپلو، میدان راه‌آهن، پل سیاه، سه‌راه باهنر و ایستگاه فولاد را طی می‌کند.
آغاز فعالیت رسمی ریل باس در اهواز

علیرضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز  با اشاره به فعالیت‌های شهرداری اهواز در استقبال از بهار، اظهار کرد: فعالیت استقبال از بهار شهرداری اهواز در قالب ۶ کمیته اجرایی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود که شامل کمیته‌های زیباسازی فضای سبز، ترافیک و حمل‌ونقل، امدادو‌نجات و تفریحات رودخانه‌ای، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فرهنگی و ورزشی و اسکان است.

وی افزود: تکمیل نورپردازی پل‌های مهم اهواز از جمله پل سفید و پل غدیر در دستور کار قرار دارد که نورپردازی پل غدیر قبل از نوروز به پایان می‌رسد و پل سفید نیز ۹۰ درصد نورپردازی آن خاتمه یافته است؛ همچنین ۹۰ المان حجمی ویژه نوروز آماده‌سازی شد که به‌تدریج نصب می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به تغییر الگوی مصرف از لامپ‌های پرمصرف و کم‌مصرف، عنوان کرد: بالغ بر ۲هزار پروژکتور ال ای دی برای نورپردازی پارک‌ها فراهم شد و روشنایی اغلب پارک‌ها در حال تکمیل است؛ همچنین ۲ آب‌نمای هارمونیک در غرب اهواز افتتاح می‌شوند و بالغ بر ۲ هزار پرچم ملی نوسازی می‌شود. همچنین بیش از ۳۰ سفره هفت‌سین در سرتاسر شهر اهواز برپا خواهد شد.

وی گفت: سطح گل‌کاری شهر اهواز بالغ بر ۲۵ هکتار افزایش پیدا کرد و حدود ۸۰ المان طبقاتی گل و گیاه در سطح شهر نصب خواهد شد؛ همچنین ۳۰ باغچه صخره‌ای نیز آماده‌سازی می‌شود و در فضای سبز در سطح شهر نصب می‌شود.

آغاز فعالیت رسمی ریل باس در اهواز

عالی پور با اشاره به آغاز فعالیت رسمی ریل باس اهواز در ایام نوروز، اظهار کرد: ریل باس اهواز فعلاً به‌صورت گردشگری و اهوازگردی با استفاده از ظرفیت راه‌آهن قدیمی اهواز آغاز به کار خواهد کرد تا در آینده زمان‌بندی و برنامه‌ریزی لازم برای جابه‌جایی مسافر به عنوان بخشی از حمل‌ونقل عمومی شهر اهواز را انجام دهد. ریل باس در روزهای آخر اسفند کار خود را آغاز خواهد کرد و از ایستگاه‌های قدس در پردیس، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، کوی علوی، کمپلو، میدان راه‌آهن، پل سیاه، سه‌راه باهنر و ایستگاه فولاد را طی خواهد کرد.

وی افزود: ۳۷۰ کیلومتر خط‌کشی محوری، رنگ‌آمیزی جداول، ترمیم علائم ترافیکی، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، افزایش ساعت‌ کاری اتوبوس‌های سازمان اتوبوس‌رانی در هسته مرکزی شهر تا ساعت ۲۲:۳۰ و افزایش نظارت بر خطوط تاکسی و اتوبوس‌رانی از جمله اقدامات شهرداری اهواز برای جلب رضایت شهروندان است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به افزوده شدن ۲ ایستگاه تفریحات رودخانه‌ای، عنوان کرد: در مجموع ۷ ایستگاه قایق‌سواری و تفریحات رودخانه‌ای جنب پارک‌های ساحلی اهواز فراهم شده است که اکیپ‌های امداد و غریق و قایق امداد به هر کدام از ایستگاه‌ها تعلق گرفت؛ همچنین در کمیته فرهنگی ۲ دستگاه قایق گردشگری در حال آماده‌سازی است که با ظرفیت سرنشین بیشتر طول رودخانه را طی خواهند کرد.

وی گفت: تور اهوازگردی در ۳ شیفت جهت معرفی اهواز قدیم در سواحل طرفین رودخانه کارون از نمایشگاه بین‌المللی خوزستان هر روز در دسترس خواهد بود؛ همچنین شب‌ها تور اهوازگردی به سمت معراج شهدا جهت بازدید و زیارت شهدای تازه تفحص شده در مسیر راهیان نور پادگان شهید محمودوند فراهم شده است.

عالی پور با اشاره به آماده‌سازی ۱۷ کیوسک از من بپرس جهت رفاه مسافران نوروزی و آماده‌سازی بالغ بر ۶۰ هزار کیسه خودرویی و بروشور معرفی شهر اهواز توسط روابط عمومی و معاونت فرهنگی، اظهار کرد: در ۱۰ پارک اهواز به صورت مستمر ظهرها نماز جماعت برگزار می‌شود. برپایی ایستگاه‌های سلامت از طریق اتوبوس‌های مجهز به معاینات و درمان‌های سلامتی سرپایی در پارک‌های اهواز از جمله اقدامات برای مسافران نوروزی است؛ همچنین در پارک‌ها چادرهای سنتی اقوام خوزستان و مسابقات فرهنگی ورزشی از سوی کمیته فرهنگی و روابط عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: تئاترهای خیابانی و جشن‌های مختلف در سطح مناطق شهر اهواز برگزار می‌شود؛ همچنین به صورت گسترده در سطح مناطق خدماتی از قبیل رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، تعویض وسایل بازی در پارک‌ها، تعمیر ایستگاه‌های اتوبوس، تعمیر کلیه سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، آب‌نماها، تعویض تابلوهای فرسوده راهنمایی و رانندگی و سرعت‌گیرها، پاک‌سازی گسترده ورودی شهر، لکه‌گیری آسفالت و هرس درختان از مهم‌ترین فعالیت مناطق در این روزها است.

آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی اهواز برای اسکان مسافران نوروزی

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص اسکان مهمانان نوروزی، عنوان کرد: محل اصلی اسکان مهمانان نوروزی با ظرفیت ۵۰۰ چادر به صورت سرپوشیده در سه سالن واقع در نمایشگاه بین‌المللی خوزستان خواهد بود که امکاناتی از قبیل حمام آب گرم، عرضه صبحانه ویژه خوزستان، غرفه‌های تأمین تنقلات، سوپرمارکت و خدمات رایگان شامل پزشک عمومی، عابر بانک و نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در محل خواهد بود.

وی افزود: برخی مهمانان به رسم سال‌های گذشته در پارک لاله اهواز مستقر می‌شوند که در این مکان محوطه‌ای به‌صورت غیرمسقف ولی محصور شده با ظرفیت ۳۰۰ چادر آماده‌سازی شد؛ همچنین ۱۲ حمام آب گرم و سرویس بهداشتی در این مکان فراهم شده است و نیروی انتظامی و آتش‌نشانی در پارک لاله مستقر خواهند شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار