تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۸۱۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دادگاه خانواده خوزستان:
برای حل معضلات حوزه خانواده نیاز به اراده و عزم ملی داریم
 
رئیس دادگاه خانواده خوزستان گفت: برای مشکلات استحکام خانواده ها باید تعبیر شبیخون را به کار برد و حل این مسایل اراده و عزم ملی می طلبد.

  مهران چابلی در دیدار امروز (۲۹ فروردین ماه) رئیس قوه قضائیه با اعضای شورای قضائی و قضات دادگستری خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۹ هزار پرونده به جز پرونده های در صلاحیت حل اختلاف وارد دادگاه اهواز شده که بیش از ۵۰ درصد این پرونده ها اختلافات زوج‌های بین ۲۵ تا ۳۵ سال است؛ عمده اختلافات این زوج ها به علت عدم آموزش توسط نهادهای ذیربط و خانواده ها، عدم مهارت است.

وی افزود:برای مشکلات استحکام خانواده ها باید تعبیر شبیخون را به کار برد و حل این مسایل اراده و عزم ملی می طلبد.

چابلی بیان کرد: دادگاه خانواده در اهواز با ۱۰ شعبه انجام فعالیت می‌کند که تعداد آن با شعب حقوقی یکی است و این نشان از متلاشی شدن و خصومت های بسیار در حوزه خانواده است.

رئیس دادگاه خانواده خوزستان گفت: ۱۴ شعبه مصوب در خوزستان وجود دارد که ۱۰ شعبه آن در حال فعالیت است. همچنین کمبود مشاور قضائی زن از جمله مشکلات این شعب است در ۱۰ شعبه تنها چهار نفر مشاور فعالیت می کنند. بنابراین تقاضا می شود در جذب مشاور قضائی زن توجه ویژه ای به خوزستان شود زیرا شهرستان‌های خوزستان به جز یک تا دو شهرستان فاقد مشاور قضائی زن هستند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای احکام خانواده دستخوش تحول مکرر شده است که فعلا احکام متمرکز اجرا می شود و باید برای جلوگیری از آسیب همین وضعیت استمرار یابد و نیروی مورد نیاز تامین شود. همچنین باید برای ساماندهی کمیت پرونده ها به آمار توجه شود اما باید مشکلات را برطرف کرد. در دادگاه خانواده حساسیت ویژه روی آمار به استحکام خانواده ها آسیب وارد می کند. اگر در پرونده های جزائی و حقوقی صدور رای در اسرع وقت، فسخ خصومت می کند در دادگاه خانواده صدور رای غالبا موجب متلاشی شدن خانواده می شود.

چابلی گفت: برنامه ریزی و پازل چینی شود که آمارگرایی در دادگاه خانواده در راستای صلح و سازش و امنیت فکری برای همکاران قضائی باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار