تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۲۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطعی مکرر آب در آستانه ماه رمضان شهروندان رامشیری را آزرده خاطر کرده است
قطعی مکرر آب در مناطق و روستاها موجب گلایه و انتقاد بسیاری از شهروندان رامشیر شد و برخی از شهروندان از قطعی بیش از ۱۰ ساعت آب در برخی از مناطق را می‌دهند.
  چند روزی است بسیاری از مناطق شهرستان رامشیر با معظل قطع شدن مکرر آب شرب روبه‌رو هستند. تماس‌های مکرر مردمی و گلایه شدید از قطعی آب موجب نارضایتی شهروندان رامشیری همچنین کاربران و فعالان فضای مجازی این شهرستان شده است. 

انتشار گلایه‌ها‌ی مردمی در فضای مجازی، نتوانست راه‌گشای برطرف شدن این مشکل شود و در آستانه ماه مبارک رمضان و نبود آب و قطع مکرر بدون اعلام قبلی رنجی است که درمانش را مسئولان رامشیری نتوانسته‌اند، بیابند بنابراین مردم برای برطرف این مشکل دست طلب به سوی رسانه‌ها دراز کرده‌اند تا شاید با انعکاس آن بتوان مسئولان را به چاره‌اندیشی در این راه وادار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معرف امام جمعه شهرستان رامشیر در این رابطه اظهار داشت: بنده بارها متذکر شدم که هر کسی مدیریت آب را به عهده بگیرد باید پیگیری و بداند علت و مشکل اصلی از کجا است و فقط از سهمیه صحبت نشود.

امام جمعه رامشیر افزود: اگر علت نبود آب در رامشیر، سهمیه باشد سهمیه را اضافه کنند و به فردا یا پس فردا موکول نکنند.

معرف با بیان اینکه برطرف کردن مشکل قطعی آب در رامشیر یک مطالبه عمومی است، گفت: مردم هیچ گناهی ندارند و این حق مردم است که مشکلات برطرف شود و مسئولان باید این کار را انجام دهند و نگذارند صدای مردم بلند شود.

پیش از این نیز سید مجید حسینی‌نژاد فرماندار رامشیر با تشریح وضعیت آب منطقه رامشیر به رسانه‌ها گفت: موضوع آب شهر رامشیر یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهرستان است و با عنایت به اینکه ما در رامشیر توزیع کننده آب هستیم برخی مشکلات از اختیار اداره آبفا خارج است و مسئولیت آن برعهده آب جنوب شرق است اما در خلال یک سال گذشته اقدامات اساسی انجام شد که به‌زودی آثار و نتایج آن  آشکار می‌شود.

فرماندار رامشیر با تشریح سرانه مصرف آب در رامشیر افزود: سرانه مصرف آب در رامشیر معادل 400 لیتر در شبانه روز است که با احتساب جمعیت شهری و روستاهای نوشادی، بوعلیمه و حسینیه میرشنان که قریب 30 هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد دست کم باید روزانه 12 هزار مترمکعب آب به شبکه توزیع تزریق شود.

وی گفت: در حال حاضر حداکثر ورودی آب شهر حدود 10 الی 11 هزار مترمکعب است و با توجه به شکستگی‌های متعدد و فرسودگی مفرط خطوط امکان افزایش آن وجود ندارد.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: با تمهیدات و پیگیری‌های مکرر فرمانداری کار تعمیر هفت کیلومتر از خط انتقال در حال اتمام است و تا هفته آینده شرایط پایدارتری خواهیم داشت.

وی افزود: برخی کاستی‌ها به علت قطع برق تاسیسات امیدیه و نوسانات برقی  تاسیسات شهری است که با استقرار دیزل ژنراتوری به ارزش دو میلیارد تومان این معضل در تابستان تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

فرماندار رامشیربیان کرد: همزمان اصلاح شبکه درون شهری با اعتبار 10 میلیارد تومان به طول 23 کیلومتر در حال انجام است و بخشی از مشکلات مناطق انتهایی شهر اصلاح و بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به تکمیل مخزن جدید آب شهرستان رامشیر گفت: مخزن تازه تاسیس شهرستان رامشیر با اعتبار هشت میلیارد تومان تکمیل و در مدار قرار دارد و دستگاه کلرزنی و تزریق نمک طعام برکیفیت آب شهری افزوده و در حال حاضر کدورت آب کمتراز 5ntu است که کاملا در حد استاندارد است.

حسینی‌نژاد  افزود: هم اکنون بخشی از پروژه آبرسانی شاوه‌ها نیز در حال انجام است که اگرمابقی لوله‌ها تامین شود به لحاظ کمی مشکل برطرف می‌شود و باید به فکر ارتقا کیفی آن باشیم.

وی در پایان ضمن پوزش از شهرستان بابت مشکلات پیش آمد در مورد آب شرب شهرستان رامشیر گفت: امیدواریم با صبر و شکیبایی و پیگیری‌های مضاعف و همراهی نماینده شهرستان که در این مسیر در کنار ما هستند شرایط بهتری را در آستانه ماه مبارک رمضان ایجاد کنیم و در نهایت بابت مشکلات پیش آمده در بحث آب از مردم شریف شهرستان پوزش می‌طلبیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار