تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۸۲۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سایت نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اهواز شروع به کار کرد
مدیریت پسماند شهرداری اهواز از آغاز فعالیت سایت نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در اهواز خبر داد.
محمدرضاقنواتی اظهار داشت: این سایت جهت نگهداری، معاینه و واکسیناسیون به همراه عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب راه‌اندازی شده که شامل قرنطینه، اتاق معاینه، اتاق ریکاوری، اتاق عمل، داروخانه، 6 غرفه نگهداری سگها، اتاق یوتا نایز، دستشویی، حمام ،سپتیک و منابع آب برای این مکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این سایت یکی از کامل‌ترین سایت‌های نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد است که در منطقه صفیره جنب سایت دفن بهداشتی پسماند در محدوده‌ای با وسعت 7000 مترمربع و با اعتبار 700 میلیون تومان احداث شده است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: درصدد هستیم روزانه 10 قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری و در این مرکز نگهداری، غذادهی، عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و سپس رهاسازی کنیم.

وی ادامه داد: روند کار در سایت صفیره به این شکل است که پس از زنده گیری سگها در سطح شهر توسط پیمانکار سازمان و انتقال به سایت صفیره ابتدا به حوضچه (وان کنه) انتقال داده می‌شوند و پس از شستشو و تمیز شدن پوست و بدن آنها از آلودگی و حشرات به واحد قرنطینه انتقال داده میشوند.

وی اظهار کرد: در واحد قرنطینه با حضور تیم پزشکی و در محل اتاق معاینه ابتدا سگها از نظر بیماری مشترک بررسی میشوند و در صورتی که آیتم های سلامتی را احصاء کردند در اتاق عمل سگهای ماده و نر عقیم می شوند.

قنواتی  در پایان یاد آور شد: بعد از عمل در اتاق ریکاوری، دوره نقاهت خود را به مدت 3تا 10روز در قفس های مخصوص ماده ونر می گذرانند تا بهبود پیدا کنند و پس از بهبود، سگ‌ها یا واگذار و یا رها سازی می‌شوند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار