تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۸۳۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازمان آب و برق هیچ وظیفه‌ای در قبال ساخت سیل‌بند ندارد
 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: سازمان آب و برق خوزستان از نظر قانونی هیچ وظیفه ای در قبال ساخت سیل بندها ندارد.

  فرهاد ایزدجو روز در پنجمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در استانداری اظهار داشت: البته در شرایط بحرانی و با دستور استاندار خوزستان این کار از سوی سازمان آب و برق صورت می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آب و برق خوزستان در سیل اخیر بیان کرد: هزینه ها و اقدامات بسیاری از سوی سازمان صورت گرفته به طوری که اکنون پیمانکاران به دنبال دریافت مطالبات خود هستند و باید بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه در سیل اخیر بسیاری از تاسیسات سازمان آب و برق آسیب دیده گفت: در کنار همه هزینه ها در حال هزینه کرد برای تعمیر تاسیسات نیز هستیم.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از شبکه ها رسوب گرفته اند و باید نسبت به افزایش ظرفیت شبکه ها اقدام شود لذا اگر شرکتهای ما درگیر کار احداث سیل بندها شوند از وظیفه اصلی خود یعنی افزایش ظرفیت شبکه های آبیاری باز می مانند.

** ۱۶۰ هزار میلیارد ریال خسارت سیل به خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در آخرین برآورد خسارات و با توجه به اضافه شدن خسارت آب و فاضلاب استان، هم اکنون مجموع خسارت های سیلاب خوزستان ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

امید حاجتی با تقسیم بندی خسارت به ۲ بخش مردمی و زیرساختی گفت: بخش بلاعوض خسارت های مردمی ابلاغ شده و کارهای مربوط به تخصیص آن با حوزه مورد نظر نیز انجام گرفته است و برای خسارت های زیرساختی تیم فنی تشکیل شده که کار نظارت و تایید زیرساخت های خسارت دیده را انجام می دهد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان منتظر ابلاغ اعتبارات نباشند و خودشان روال عادی زندگی در مناطق سیل زده را فراهم آورند بیان کرد: در حوزه زیر ساخت نیز به محض تخصیص منابع کار بازسازی آغاز می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار