تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۸۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل کشت‌وصنعت نیشکر فارابی خبر داد:
شوری آب کارون عامل کاهش تولید نیشکر
مدیرعامل شرکت کشت‌وصنعت نیشکر فارابی با بیان این‌که پیش‌بینی تولید نیشکر امسال در مقایسه با سال‌گذشته کاهش یافته است، گفت: شوری آب کارون عامل کاهش تولید نیشکر است و این شوری ادامه دارد و در تولید امسال تاثیرگذار خواهد بود / میزان شوری آب بالاست و میزان شوری حدود 85/2 میلی‌موس است در حالی که آستانه تحمل نیشکر 7/1 میلی‌موس است
مدیرعامل شرکت کشت‌وصنعت نیشکر فارابی با بیان این‌که پیش‌بینی تولید نیشکر امسال در مقایسه با سال‌گذشته کاهش یافته است، گفت: شوری آب کارون عامل کاهش تولید نیشکر است و این شوری ادامه دارد و در تولید امسال تاثیرگذار خواهد بود.
 
محمود قدرتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که سال‌گذشته درپی سرمازدگی و شوری آب در ابتدای دوره رشد نیشکر با کاهش تولید مواجه شدیم، اظهارکرد: میزان شوری آب بالاست و میزان شوری حدود 85/2 میلی‌موس است در حالی که آستانه تحمل نیشکر 7/1 میلی‌موس است.
 
وی افزود: هر چه شوری آب از میزان آستانه تحمل نیشکر بالاتر رود، از رشد نیشکر کاسته می‌شود.
 
قدرتی تصریح‌کرد: سال‌گذشته میزان برداشت نیشکر در هر هکتار 88 هزار تن بود که این میزان در سال‌جاری در هر هکتار به حدود 85 هزار تن می‌رسد.
 
وی عنوان‌کرد: سطح زیرکشت نیشکر مجموعه واحد فارابی امسال‌ 11 هزار و 350 هکتار است که اراضی قابل برداشت نیشکر به 9 هزار و 900 هکتار می‌رسد. از این میزان 300 هکتار برای تهیه قلمه نیشکر و 9 هزار و 600 هکتار مابقی نیشکر قابل برداشت و آماده ارسال به کارخانه خواهد بود.
 
مدیرعامل کشت‌وصنعت نیشکر فارابی اظهارکرد: پیش‌بینی می‌کنیم تولید نیشکر در سال زراعی امسال به 816 هزار تن برسد. سال‌گذشته 728 هزار تن نیشکر برداشت و 77 هزار تن شکر سفید تولید شد.
:
:
:
آخرین اخبار