تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۸۳۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نیرو:
برق شادگان با ساخت پست ۱۳۲ کیلو ولت پایدار می شود
  معاون وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پست ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت دورق در شادگان گفت: با احداث این پست ،برق شهرستان شادگان به وضعیت پایدار خواهد رسید.

 همایون حائری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان شادگان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: پست برق مذکور با استفاده از تجهیزات نوین و کاملاً ایمن در مقابل هر گونه حادثه از جمله رعد و برق و ریزگرد طراحی شده است..

وی افزود: با احداث این پست جدید ظرفیت قبلی که ۱۵ مگا ولت آمپر بود به ۱۰۰ مگا ولت آمپر توسعه خواهد یافت و منطقه به برق پایدار خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو گفت: این توسعه، ظرفیت نصب شده ترانس برای تأمین برق شادگان را به ۲ برابر ظرفیت افزایش می‌دهد، ضمن اینکه این ظرفیت در زمان‌های کم بار به چهار برابر توسعه خواهد رسید.

حائری یکی از اهداف احداث پست برق ۱۳۲/‏۳۳‬ کیلوولت دورق را تأمین برق بخش صنعت در شهرستان شادگان عنوان کرد و تصریح کرد: با احداث این پست برق بخش خصوصی که قصد سرمایه گذاری در این منطقه را دارد در تأمین برق مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: مدت زمان احداث این پست طبق زمان بندی پیش بینی شده ۲ سال به طول می‌انجامد. تا برق شهرستان به پایداری لازم برسد.

معاون وزیر نیرو در ادامه عملکرد خوزستان در مدیریت برق را مناسب توصیف کرد و گفت: این استان در تابستان گذشته موفق به مدیریت خوبی شد و دیگر استان‌ها باید در مدیریت برق به تعامل بین دستگاهی برسند.

حائری به استان‌هایی که با توجه به افزایش دما به محدوده مصرف بالای ۶ هزار مگاوات می رسند پیشنهاد کرد ساعات کاری ادارات خود را کاهش دهند تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

عملیات احداث پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت دورق شادگان روز شنبه آغاز شد.

شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار