تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۸۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثیر مثبت سهمیه گوشت گوسفندی بر بازار/نیاز 100 تنی استان به گوشت گوسفندی
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص استقبال مردم از سهمیه گوشت گوسفندی و اثر خوب آن بر بازار، گفت: از پشتیبانی امور دام می‌خواهیم که سهمیه گوسفندی است آن را به مقدار ۱۰۰ تن که نیاز استان است، پیگیری کند تا با تامین آن بتوانیم همین روند رضایت مردمی را داشته باشیم.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات خرید گندم در سال های گذشته گفت: سال های قبل در خصوص خرید گندم مشکلاتی همچون حمل از مراکز خرید سیلوهای استاندارد را داشتیم به نحوی که طی دو سال گذشته، علیرغم اینکه دولت بهای خرید و حمل گندم را کامل پرداخت می‌کرد اما این موضوع تا آذر ماه طول می کشید و گندم خریداری شده از بین می رفت.

 امید بن عباس در جلسه تنظیم بازار استان با بررسی وضعیت بازار و پرداختن به بحث تامین و‌توزیع کالاهای اساسی در استان، به موضوع لزوم خرید و حمل به موقع گندم در استان تاکید کرد و گفت: سال ۹۷ با توجه به محدوده زمانی تعیین شده و برنامه ریزی های انجام شده و حمایت سیلو های بخش خصوصی، اظهار کرد:  کارگروهی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تشکیل شد و سیلوها تکمیل و پروژه ها به بهره برداری رسید که این زمان تا مردادماه کاهش پیدا کرد و حمل گندم تا مردادماه جمع‌آوری شد.

 بن عباس ادامه داد: خوشبختانه برای سال ۹۸ اوایل تیرماه، بیش از ۹۵ درصد از مراکز خرید جمع آوری شده و قابل تبدیل است.
 این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت سیلوی بخش خصوصی را در طول چهار سال گذشته به اندازه تمام سال‌های سیلو سازی قبل از این،  با حمایتی که دولت از این بخش داشت، در استان ایجاد کردیم.

 وی میزان نیاز استان در طول سال را بر اساس آمار شرکت غله و بازرگانی ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان گندم موجود در کارخانجات ۲۸۰ هزار تن است و برای اینکه با چالش مواجه نشویم نیاز به ذخیره سازی گندم در استان داریم.
 
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم ذخیره سازی گندم در استان، تصریح کرد: اگر شرکت غله و بازرگانی کل کشور برنامه ای برای حمل بیشتر صادر کرد، شرکت غله و بازرگانی منطقه ۴ با اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار استان این ذخیره سازی را انجام دهد.
بن عباس با اشاره به کمبود گندم در اواخر سال گذشته و تامین آن از استان‌های دیگر اظهار کرد: برای اینکه با چالش مواجه نشویم باید مصوب کنیم که شرکت غله و بازرگانی منطقه ۴ مکلف شود میزانی از گندم مورد نیاز را در استان ذخیره سازی کند.

 وی در خصوص بحث گوشت قرمز، مرغ و نهاده های دامی نیز با تأکید بر اینکه نظارت بر تامین و توزیع با دقت بیشتری انجام شود، به موضوع فروش نهاده های دامی با قیمت هایی خارج از قیمت مصوب اشاره کرد و گفت:  زمانی که شرکت پشتیبانی امور دام کار توزیع را انجام می دهد بر اساس نرخ مصوب و مشخص شده این کار را انجام می‌دهد.
 وی با اشاره به شرکت‌های بخش خصوصی که نهاده دامی را وارد و توزیع می‌کنند گفت: این که این شرکت‌ها، نهاده را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب توزیع می کنند، جای سوال است و این مسئله باید روشن شود.

 این مدیر کل حوزه اقتصادی در مورد حجم کالا در بندر امام خمینی(ره) و مشکلات این بندر گاه خطاب به اداره کل گمرکات استان نیز گفت: این اداره کل گزارشی از حجم واردات را ارائه دهد تا ظرفیت انبارها، مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ظرفیت حمل کامیونی و ریلی مشخص و این موضوع به وزارت کشور ارسال شود.
 او با اشاره به ۹۸ کشتی پهلو گرفته در بندر و افزایش حجم بار بندر گفت: با توجه به اعلام اینکه حجم کالا نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد رشد داشته، لذا باید چاره اندیشی شود و با بسیج امکانات در سطح ملی برای این موضوع مهم این مشکل برطرف شود.
وی در خصوص استقبال مردم از سهمیه گوشت گوسفندی و اثر خوب آن بر بازار، گفت: از پشتیبانی امور دام می‌خواهیم که سهمیه گوسفندی است آن را به مقدار ۱۰۰ تن که نیاز استان است،  پیگیری کند تا با تامین آن بتوانیم همین روند رضایت مردمی را داشته باشیم.

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی و شکر گفت: بسیاری از کالاهای اساسی، مشمول حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شدند با این کار تقاضاهای کاذبی مثل گوشت که وجود داشت، از بین می رود، و  در حال حاضر وضعیتی که گوشت قرمز دارد با شش ماه پیش، قابل قیاس نیست زیرا در آن زمان تقاضای زیادی برای گوشت بود اما امروز به یک تقاضای نرمال و منطقی رسیده ایم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه گفت:  امیدوارم تصمیمات مناسبی برای دیگر کالاها نیز گرفته شود.

 بن عباس در خصوص بحث نیاز استان به لاستیک هم با اشاره به سیل خوزستان گفت: با توجه به اینکه در سه_ چهار ماه اخیر درگیر بحث سیلاب بودیم، ماشین آلات به شدت درگیر این موضوع بود و  مستهلک شدند، نیاز به پیگیری سهمیه ای دیگر برای استان است که برای ادامه ی سال، این نیاز به استان تخصیص پیدا کند تا دچار مشکلات نشویم، زیرا شرایط بحرانی داشتیم و‌ این شرایط باعث شد که ماشین‌آلات بیش از حد، مورد استفاده قرار بگیرد و افزایش استهلاک را در پی داشت.
:
:
:
آخرین اخبار