تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۸۳۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز: خوزستان به نگاه حمایتی نیاز دارد
امام جمعه موقت اهواز گفت: حق خوزستان نیست که چنین وضعیتی داشته باشد باید به این استان نگاه ویژه و حمایتی شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال خوزستان در سرسرای جلسات این اداره کل بیان کرد: اگر بخش قابل توجهی از حق خوزستان پرداخت شود فقر و محرومیتی در خوزستان نخواهیم داشت.

وی گفت: به عنوان مثال متاسفانه در بسیاری از مناطق خوزستان در کنار چاه نفت مدارس دور افتاده‌ای از محل زندگی دانش آموزان وجود دارد که آنها باید مسافت طولانی را برای حضور در کلاس درس طی کنند؛ این محرومیت‌ها حق مردم خوزستان نیست.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر هم افزایی ادارات در خوزستان برای پیشرفت هر چه بیشتر ادامه داد: در حادثه سیل اخیر در خوزستان همبستگی و همکاری بسیار خوبی در بین ادارات و دستگاه‌های استان مشاهده شد و هیچ‌گونه رقابتی وجود نداشت؛ این یک نقطه قوت برای خوزستان برای دستیابی توسعه و پیشرفت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در ادامه گفت: رتبه ثبت احوال خوزستان در سطح کشور از ۲۷ به نمونه کشوری ارتقا یافته است که این مهم تنها با همکاری و داشتن برنامه ریزی مناسب در این اداره کل عملی شده است.

وی افزود: اداره کل ثبت احوال خوزستان در بسیاری از کارهای بزرگ توانسته به خوبی عمل کند به عنوان مثال در بحث کارت ملی هوشند با وجود وسعت و تعداد زیاد روستاها، بیشتر جمعیت آن برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند که کاری بسیار سخت است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: همچنین این اداره کل در بحث انتخابات و اربعین نیز عملکردی قابل قبول دارد.

ثبت نام سه میلیون و ۵۰۰ هزار خوزستانی برای دریافت کارت ملی هوشمند

مدیرکل سابق ثبت احوال خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در خوزستان (از جمعیت چهار میلیون و ۷۰۰ هزارنفری) برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند و در حدود ۲۰ درصد از جمعیت استان هنوز ثبت نام نکرده اند.

بهنام مریدی بیان کرد: با تلاش انجام شده هم اکنون ۹۹.۷ درصد ولادت‌ها و ۹۹ درصد فوتی‌ها در خوزستان به هنگام ثبت می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۵۷ دفتر پیشخوان در خوزستان وجود دارد که با افزایش این دفاتر تردد مردم در ادارات ثبت احوال بسیار کاهش یافته است.

گفتنی است؛ با حضور رییس ثبت احوال کشور "بهنام مریدی" مدیرکل سابق ثبت احوال خوزستان تودیع و " مجتبی فاطمی" به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال خوزستان معرفی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار