تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۸۳۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان ثبت احوال:
ادارات درصورت ثبت نشدن نشانی جدید محل سکونت خدمات ارایه ندهند
معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال گفت: دستگاه‌ها و ادارات به افرادی که نشانی جدید محل زندگی خود را در سامانه تغییر نشانی ثبت نمی‌کنند نباید خدمات ارایه دهند.

به گزارش ایرنا حمید درخشان نیا یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید اداره کل ثبت احوال خوزستان در سرسرای جلسات این اداره کل بیان کرد: هر فردی در صورت تغییر نشانی محل زندگی خود، باید آدرس جدید را در سامانه تغییر نشانی که در دی پارسال در یکصدمین سالگرد تاسیس ثبت احوال رونمایی شد ثبت کند در غیر این هیچ دستگاهی نباید به این فرد خدمات ارایه دهد.

وی با بیان اینکه این سامانه می‌تواند مانع بسیاری از تخلفات و نابسامانی ها شود گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه و اداره می توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.

۸۰ درصد مردم برای کارت ملی ثبت نام کردند

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت ایران برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند ادامه داد: پروژه ثبت نام کارت ملی هوشمند در حال پایان یافتن است و به زودی کارت ملی جدید برای افرادی که هنوز این کارت را تحویل نگرفته اند صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت و جایگاه ثبت احوال امروزه تغییر یافته بیان کرد: برای جلوگیری از فساد و توسعه در جامعه باید اطلاعات این سازمان به روز باشد.

درخشان نیا با اشاره به اینکه از سال ۱۲۹۷ اطلاعات و هویت مردم در این سازمان ثبت شده ادامه داد: به دنبال تقویت پایگاه‌های ثبت اطلاعات هستیم تا مردم بتوانند امورات و کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.

وی در ادامه با تقدیر از " بهنام مریدی" مدیرکل سابق ثبت احوال خوزستان بیان کرد: از مدیرکل جدید انتظار تکریم و احترام به مردم و ارباب رجوع، و استفاده از تمام توان خود برای ارتقای شاخص‌ها و اهداف این سازمان در خوزستان را دارم.

در این آیین " مجتبی فاطمی" به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال خوزستان معرفی شد.

" بهنام مریدی" مدیرکل سابق ثبت احوال خوزستان به مدت هشت سال این سمت را دارا بود. " مجتبی فاطمی" پیش از این مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار