تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۸۴۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور توسعه می یابد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بخشی از مالیات بر ارزش افزوده، برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی کشور هزینه می شود.

محسن صالحی نیا روز سه شنبه در آیین تجلیل از صنعتگران نمونه سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: اکنون با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای در نظر گرفتن منابع پایدار و مستمر در راستای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی در حال گفت و گو و مذاکره هستیم.

وی گفت: وزارت خانه در بخش صنعت تسهیلات مختلفی را مدیریت می کند ولی نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت با توجه به شرایط اقتصادی افزایش پیدا کرده و حداقل ۲ برابر شده است تا با تعامل بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به سقف مناسب برسیم.

او سهم سال گذشته تسهیلات بانکی بخش صنعت را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: تعامل نزدیکی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به فعالیت کارگروه بخش تولید در استان ها اشاره کرد و گفت: این کارگروه ها در استان ها مسایل و مشکلات را رصد و نسبت به رفع آنها اقدام می کنند.

وی به بخشودگی جرایم بانکی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی مجلس شورای اسلامی در سال جاری بخشودگی جرایم بانکی این واحدها در دستور کار قرار دارد و آیین نامه آن در سازمان مدیریت، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال بررسی و تصویب است.

صالحی نیا ادامه داد: امسال با توجه به تدابیر اندیشیده شده واحدهای تولیدی نسبت به سال های گذشته در موضوع تامین مواد اولیه، فروش کالای تولیدی و صادرات آن با کمترین مشکل رو به رو هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر خود به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: شهرک‌ها و واحدهای صنعتی منطقه آزاد اروند در مقایسه با دیگر شهرک‌های کشور از امکانات مناسبی برخوردارند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران منعقد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار