تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معلولان آبادان کمپین مناسب سازی معابر شهری به راه انداختند
جمعی از افراد معلول در آبادان با گردهمایی در هتل کاروانسرای این شهر و راه اندازی کمپین مناسب سازی معابر شهری را از مسئولان خواستار شدند.
 شرکت کنندگان در این گردهمایی با قرائت بیانه‌ای از مسئولان شهرستان آبادان خواستند با توجه به بالا بودن آمار معلولان در این شهر نسبت به مناسب سازی فضای شهری برای سهولت تردد آنها اقدام لازم را انجام دهند.

این افراد در این بیانیه اعلام داشتند: آبادان با وجود جمعیت بالای افراد معلول، کمترین میزان مناسب سازی معابر شهری را نسبت به سایر شهرهای ایران دارد لذا لازم است تا مسولان مربوطه در این زمینه اقدام عملی انجام دهند.

دبیر گروه توانمندسازی کودکان و معلولین آبادان (تکما) نیز گفت: آبادان بیشترین آمار افراد معلول در کشور را به نسبت جمعیتی دارد.

سمیه ناصری به شناسایی سه هزار معلول در شهرستان آبادان توسط این گروه اشاره کرد و افزود: بخش معلولین گروه تکما ۸۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده و به‌منظور توانمندسازی آنها فعالیتی در بخش‌های فرهنگی و هنری، آموزشی و کارآفرینی انجام داده است.
وی لزوم مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی برای رفاه حال جانبازان، معلولان و سالمندان یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا بیشتر خیابان‌ها، معابر شهری، پارک‌ها و اماکن تفریحی در آبادان به دلیل وجود پستی و بلندی و نیز چاله‌های فراوان غیر استاندارد بوده و تردد افراد سالم نیز به سختی از آنها انجام

می‌شود.

رانندگان خودروها به ویژه رانندگان تاکسی شهری از وضعیت خرابی خیابان‌ها و آسفالت نامناسب آنها در آبادان گله مند می‌باشند.

انباشت و تخلیه نخاله‌های ساختمانی و زباله در بسیاری از مناطق شهری آبادان چشم انداز ی عادی در این شهر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار