تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۸۶۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال نمایندگان خوزستان در هفته دوم لیگ برترفوتبال
نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دوم از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می‌ روند.

هفته دوم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از روز پنجشنبه هفتم شهریور آغاز می شود که یکی از مهمترین دیدارهای این هفته مصاف ۲ تیم خوزستانی نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان است.

دوره جدید لیگ برتر فوتبال ایران پس از حدود سه ماه تعطیلی و با یک وقفه طولانی مدت دوباره آغاز شد و در این مدت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از باشگاه ها خواستند که ورزشگاه هایشان را به سیستم های ایمنی و امنیتی بیشتری تجهیز کنند. نصب دوربین های مداربسته، شماره دار شدن صندلی ها و فروش بلیت الکترونیک و نصب گیت الکترونیکی از جمله مواردی بود که به گفته فدراسیون و سازمان لیگ باید در ورزشگاه ها برقرار شود.

در هفته نخست این رقابت ها تیم های فولاد و نفت آبادان در اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار از جذابیت های خاصی برخوردار بود؛ هر ۲ تیم موقعیت های خوبی روی دروازه یکدیگر خلق کردند تا اینکه گل سه امتیازی و زیبای عقیل کعبی به همراه کلین شیت ارزشمند صنعت نفت در فولاد آره نا باعث شد تا سه امتیاز این دیدار به نام تیم نفت آبادان ثبت شود.

اما دیگر دیدار هفته نخست بین تیم های نفت مسجدسلیمان و تراکتورسازی برگزار شد که روی کاغذ تیم پرمهره تراکتورسازی می بایست برنده میدان باشد اما جنگندگی و تلاش بازیکنان نفت در کنار حمایت هواداران موجب شد تا شاگردان تارتار یک امتیاز مهم و حساس از این دیدار کسب کنند.

در هفته دوم این رقابت ها بار دیگر شاهد یک دربی تمام خوزستانی این بار بین تیم های نفتی آبادان و مسجدسلیمان هستیم که گرمای آبادان و تشویق های برزیلی هواداران می تواند به جذابیت بازی کمک کند اگر چه باید دید تفکرات کدام مربی بر بازی حاکم می شود.

نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان

تیم نفت آبادان در هفته دوم در خانه برابر نفت مسجدسلیمان به میدان می رود؛ دیداری که می ‌تواند دومین برد پیاپی را برای آنها به همراه داشته باشد تا شروع قدرتمندشان را به رخ دیگر تیم ها بکشند و با ۶ امتیاز به سراغ تعطیلات ۲ هفته ای لیگ بروند.

حساسیت این دیدار برای آبادانی ها و اسکوچیچ به حدی است که با هماهنگی باشگاه، تمرینات این تیم تا روز بازی با نفت مسجدسلیمان  پشت درهای بسته برگزار می شود. البته هواداران نفت آبادان با این موضوع به خوبی کنار آمده اند و حضورشان در بازی با فولاد آن هم در اهواز نشان داد که نفتی ها از یار دوازدهم خود (هواداران) به خوبی بهره می برند.

دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در هفته دوم لیگ برتر اگر چه باید در آبادان برگزار شود اما هنوز مشخص نیست این دیدار در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شود چرا که هنوز گیت های الکترونیکی در این ورزشگاه نصب نشده است هر چند مسئولان نفت در تلاش هستند تا مشکلات این استادیوم را حل کنند و نخستین بازی خانگی خود را در حضور هوادارانشان برگزار کنند.

تیم نفت آبادان برای فصل جدید رقابت ها بازیکنانی همچون ناصر سالاری، محمد اهل شاخه، عبدا...ناصری، عیسی آل‌کثیر، مهدی مومنی، مهدی حنفی ساوجبلاغ، امید حامدی، محمود مطلق‌زاده و علی ستاوی را به خدمت گرفته است.

تیم نفت آبادان اگرچه کار را در فصل جاری دیر شروع کردند و در انتخاب سرمربی و بازیکن تعلل کردند اما دیدار اول این تیم برابر فولاد خوزستان نشان داد که در خط دفاعی به هماهنگی خوبی رسیده اند و در ضد حملات بسیار زهردار هستند هر چند این تیم خوزستانی با کمبود مهاجم گلزن روبه رو است و کادر فنی باید فکری به حال این موضوع کند.

در آن سوی میدان تیم نفت مسجد سلیمان در پنج هفته نخست کار سختی دارد و باید به مصاف چهار مدعی لیگ برود این در حالی است که تارتار هنوز ترکیب ایده آل خود را پیدا نکرده و همچنان به دنبال جذب بازیکن است تا مشکلات تیمش را برطرف کند.

نفت مسجد سلیمان در نخستین حضور در خانه در حضور هوادارانشان موفق شدند تا برابر تیم پرستاره تراکتور به تساوی برسد و نسبت به آینده تیم امیدوارتر باشد هر چند این تیم به لحاظ مالی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و قابل قیاس با دیگر تیم ها نیست.

نفتی های آبادان و مسجدسلیمان ۲ تیم پر هوادار فوتبال ایران هستند که در هفته دوم مقابل یکدیگر قرار می گیرند. از نکات مشابه در هر ۲ تیم حضور کادر فنی جدید در راس کار است که اولین فصل حضورشان را تجربه می کنند از یک طرف اسکوچیچ که فوتبال ایران را به خوبی می شناسد و آمدنش به آبادان با این هدف است که برای این تیم پرطرفدار آبادانی سهمیه آسیایی کسب کند؛ در سوی مقابل تارتار که سال ها در فوتبال ایران حضور دارد به دنبال کسب جایگاهی در شان فوتبال خوزستان و مردم مسجدسلیمان است.

نفت مسجدسلیمان فصل گذشته لبه تیغ حرکت می کرد و در حالی که چندین مرتبه مربی خود را تغییر داد اما تا هفته های انتهایی لیگ تکلیفشان مشخص نبود تا اینکه با کسب ۲۲ امتیاز و در رقابت سخت با تیم سپیدرود توانست جواز بقا در نوزدهمین دوره لیگ را کسب کند.تارتار از این موضوع به خوبی آگاه است و تلاش می کند که در همان هفته های ابتدایی لیگ قدم های خود را محکم بردارد تا جایگاهش در تیم متزلزل نشود.

استقلال تهران و فولاد خوزستان

تیم فولاد خوزستان در دیدار دوم خود در لیگ نوزدهم باید به مصاف تیم استقلال آن هم در تهران برود. نبردی که می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که هر ۲ تیم دیدارهای نخست خود را با شکست پشت سر گذاشتند و برای راضی نگه داشتن هوادارانشان به دنبال برد هستند.تقابل نکونام و تیم سابقش یعنی استقلال که زمانی پیراهن این تیم را به تن داشت بسیار جذاب و دیدنی است.

اولین رویارویی نکونام در سمت مربیگری با استقلال تهران به بازی دیدار رفت فصل گذشته بر می گردد، جایی که نکونام به عنوان سرمربی نساجی موفق شد در ورزشگاه وطنی قائمشهر تیم استقلال را با تساوی بدون گل متوقف کند و به عنوان یک مربی جوان و موفق نام خود را بر سر زبان ها اندازد.

تیم فولاد خوزستان که پیش از سایر تیم های لیگ برتری تمرینات آماده سازی خود را شروع کرد و علاوه بر برگزاری چهار اردوی تمرینی در شهرستان های مختلف، چندین بازی تدارکاتی انجام داد اما در هفته نخست آن طور که باید چنگی به دل نزد و لوسیانو پریرا آقای گل فصل گذشته فوتبال ایران با وجود داشتن چند موقعیت گلزنی نتوانست در امر گلزنی موفق ظاهر شود.

فولادی ها در ۲ دهه اخیر یکی از بهترین تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر بوده و تاکنون افتخاراتی همچون ۲ قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده است. هواداران فولاد از تیمشان انتظار دارند که در این فصل بتوانند سهمیه آسیایی کسب کنند هر چند جواد نکونام سرمربی سرخپوشان در ابتدای فصل چنین وعده ای به هواداران نداده است.

تیم فولاد در پست دروازه بان شهاب گردان گلر با تجربه فوتبال کشورمان را به خدمت گرفت تا خیالش از دروازه تیم راحت باشد؛ همچنین در پست تدافعی موسی کولیبالی و احمد عبداله زاده ۲ بازیکن سرشناس دیگر جذب کرد. تیم فولاد همچنین روح اله صیف الهی، محمد آبشک و محمد قاسمی نژاد را نیز جذب کرد تا خط هجومی خود را تقویت کند.

در آن سوی میدان استقلالی ها که تغییرات بسیاری در کادر فنی و بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع نکردند و در مصاف اولشان برابر ماشین سازی قافیه را واگذار کردند که این موضوع اعتراض هواداران این تیم پایتخت نشین را به همراه داشت البته استراماچونی مربی آبی ها معتقد است که روند تیمش روز به روز بهتر می شود و هواداران نسبت به تیم امیدوار باشند.

دیدار برگشت فصل گذشته این ۲ تیم آن هم در ورزشگاه غدیر اهواز با نتیجه سه بر یک به سود استقلال به پایان رسید از این جهت فولادی ها به دنبال جبران شکست سنگین خود مقابل استقلالی ها هستند که این موضوع به جذابیت بازی کمک می کند؛ البته بازی کردن در ورزشگاه آزادی در مقابل انبوه هواداران آبی پوش کار سختی است.

دیدار نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دوم لیگ برتر:

پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸

استقلال تهران – فولاد ( ورزشگاه آزادی ساعت ۱۹)

نفت آبادان – نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه تختی آبادان ساعت ۲۰:۱۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار