تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بحران کم آبی در شادگان
بیش از 14 روستای اطراف شادگان با وجود وقوع سیل در این شهرستان، با بحران کم آبی روبرو هستند و در روز تنها دو ساعت آب دارند.  برداشت غیرمجاز آب در مناطق بالادست حوزه کارون، روستاهای بخش خنافره شادگان را بی آب کرده است.

در حالی که اکثریت مردم شادگان، روستانشین بوده و به دامپروری و خصوصا کشاورزی مشغول هستند اما بدلیل توزیع غیرعادلانه آب بسیاری از نخیلات ضعیف و یا نابود شده، بحران مدیریت آب در شادگان باعث از بین رفتن چندین هزار درخت نخل در این شهرستان شده است.

بیش از یک دهه است که بی آبی و آب شور کشاورزی در جنوب خوزستان را تحت الشعاع قرار داده است و امسال هم علیرغم وقوع سیل و بارش‌های پراکنده باران، باز هم این شرایط تفاوتی نکرده است.

استاندار خوزستان نیز در بازدید خود از شهرستان شادگان، عنوان کرده بود که دوری از تأسیسات آب‌رسانی و انشعابات غیرمجاز این مشکلات را بوجود آورده و مقرر کرده است با تعدادی تانکر آب‌رسانی به این روستاها انجام شود.

ظاهرا نماینده عالی دولت در استان خوزستان به گونه‌ای تدبیر کرده که بیش از ۲۰۰ خانوار در دمای ۵۰ درجه برای تأمین آب مصرفی خود هر روز راهی شادگان شوند که ۱۴ کیلومتر با آن فاصله دارند زیرا آب مورد نیاز با تانکر سیار تأمین نمی‌شود.

ضمن اینکه این آب غیرقابل شرب نبوده و حتی برای پخت و پز نیز قابل استفاده نیست.

استاندار خوزستان در خصوص آبی که به نام آبیاری نخیلات از سدها رهاسازی می‌شود اما به نخیلات نمی‌رسد، باید پاسخگو باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار