تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۸۶۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم بسکتبال دختران منطقه آزاد اروند از حضور در مسابقات ملی بازماند
   تیم منتخب بسکتبال دختران منطقه آزاد اروند به دلیل تامین نشدن وسیله نقلیه از حضور در مسابقات قهرمانی امیدهای کشور بازماند.

  در حالی که ۱۶ نفر اعضای تیم منتخب بسکتبال دختران منطقه آزاد اروند طبق برنامه از پیش اعلام شده از ساعت چهار بامداد خود را برای اعزام به زنجان محل برگزاری مسابقات امیدهای کشور آماده کرده و مقابل اداره ورزش و جوانان آبادان تجمع کرده بودند ، اتوبوسی که قرار بود آنها را به محل مسابقات منتقل کند سر قرار حاضر نشد.

این دختران بسکتبالیست منطقه آزاد اروند بعد از یک سال تمرین سخت و فشرده برای حضور در این مسابقات و با وجود امیدواری زیاد برای کسب مقام قهرمانی  به دلیل بی برنامگی از حضور در این مسابقات باز ماندند.

از طرفی سرگردانی این دختران ورزشکار در خیابان آنهم در نیمه شب گله مندی خانواده آنها را نیز موجب شده و رسیدگی به این مسئله از سوی مسئولان آبادانی را خواستار شدند.

کامیز سلیمانی پدر یکی از بازیکنان تیم منتخب بسکتبال دختران منطقه آزاد اروند در این خصوص به ایرنا گفت: ساعت چهار صبح برای اعزام تیم درب  اداره ورزش و جوانان آبادان حضور یافتیم و تا ساعت هفت صبح منتظر اتوبوس ماندیم که هرگز نیامد.

وی اظهار داشت: بعد از اینکه بازیکنان به منازل خود بازگشتند ساعت ۱۰ صبح تماس گرفته شد که برای اعزام تیم به اداره ورزش و جوانان بازگردند ولی در کمال تعجب یک دستگاه مینی بوس فرسوده با شرایط نامناسب با گنجایش ۱۶ نفر در نظر گرفته شده بود در حالی که اعضای تیم ۱۶ نفر به همراه وسایل بودند.

سلیمانی تصریح کرد:چنین رفتاری با ورزشکاران دختر در آبادان جای تعجب دارد و هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند باید پاسخگوی این اقدام خود باشد.

یاسیمن غدیری سرپرست تیم منتخب بسکتبال دختران منطقه آزاد اروند نیز در این خصوص گفت: در حالی که تیم آماده اعزام به مسابقات کشوری بود و از ساعت چهار بامداد بازیکنان برای اعزام در محل مقرر حاضر شده بودند اتوبوس مورد نظر در محل حاضر نشد.

وی افزود: سرگردانی چند ساعته دختران بسکتبالیست آن هم در نیمه شب اتفاقی نامیمون در ورزش ایران به شمار می رود در صورتی که این تیم قرار بود برای منطقه آزاد اروند افتخار آفرینی کند.

غدیری اظهار داشت: ۲ روز از این مشکل بسیار بزرگ گذشته است ولی هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند هیچگونه عکس العملی در این خصوص نداشته است در حالی که بازیکنان یک سال برای کسب مقام قهرمانی در این مسابقات تمرینات فشرده ای را پشت سر گذاشته اند.

مژگان وفایی نیا مادر یکی از این بسکتبالیست ها نیز گفت: دخترم در حالی که دانشجو در اصفهان است سه ماه به امید حضور در مسابقات قهرمانی امیدهای کشور به آبادان بازگشته ولی به راحتی حق وی و هم تیمی هایش پایمال شد.

وی افزود: دخترانی که برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور انگیزه زیادی داشتند ساعت های متوالی در خیابان سرگردان بودند و با بی تدبیری مدیریتی از اعزام به این رقابت ها بازماندند.

 سرمربی تیم منتخب بسکتبال دختران منطقه آزاد اروند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تیم حدود یک سال برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور تمرینات سختی را پشت سر گذاشته بود و یکی از مدعیان جدی کسب این عنوان بود.

آیدا بم افزود: حضور در این مسابقات ممکن بود سرنوشت ورزشی برخی بازیکنان این تیم را تغییر دهد زیرا مسابقات زیر نظر کادر فنی تیم ملی برگزار می شد و قطعا بودند بازیکنانی از این تیم که شایسته حضور در تیم ملی باشند.

 سرمربی تیم منتخب بسکتبال دختران منطقه آزاد اروند گفت: زحمات یک ساله تیم به راحتی بر باد رفت و ما فرصت بسیار خوبی برای هنرنمایی و افتخار آفرینی را از دست دادیم.

یکی از بازیکنان تیم بسکتبال منتخب دختران منطقه آزاد اروند نیز گفت: تیم انگیزه زیادی برای حضور پرقدرت در رقابت های قهرمانی امیدهای کشور  داشت ولی مدیریت غلط باعث شد فرصت برای بازیکنان این تیم از دست برود.

ندا نعیمی اظهار داشت: البته مدیریت ضعیف هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند تنها به اعزام نشدن تیم نبود بلکه در تهیه البسه بازیکنان نیز این ضعف دیده شد.

وی افزود: لباسی به بازیکنان تیم تحویل داده شد که پیش از این در اختیار تیم پسران منطقه آزاد اروند بوده و ما باید از لباس آنها استفاده می کردیم.

معاون برنامه ریزی فرمانداری آبادان در این خصوص در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه ۱۲ ساعت پس از این اتفاق در جریان قرار گرفتیم و همان موقع از مدیران ورزش سازمان منطقه آزاد اروند خواستار توضیح شدیم.

صادق جلالی گفت: اعزام نشدن تیم با آن شرایط تعجب آور بود و از طرف دیگر سرگردانی چند ساعته دختران در نیمه های شب معضل دیگری به شمار می رود که امیدواریم پاسخ قانع کننده ای به این موضوع داده شود.

وی افزود: این تیم یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود که با یک اشتباه فرصت افتخار آفرینی برای منطقه آزاد اروند گرفته شد و حتی سرنوشت بازیکنان را نیز تغییر داد.

رئیس هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند نیز در این خصوص به ایرنا گفت: قرار بود این تیم در ساعت چهار بامداد اعزام شود که نایب رییس هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند نیز از ساعت ۳:۳۰ بامداد در محل حضور پیدا کرد، که متاسفانه خودروی مورد نظر به دلایل نامعلومی در ساعت مقرر در محل اعزام بازیکنان حاضر نشد و این موضوع را در همان ساعت چهار بامداد از داور اعزامی منطقه به مسابقات متوجه شدیم که پس از پیگیری‌های صورت گرفت، راننده خودرو از اشکال فنی خودرو خبر داد.

محسن داوری افزود: حوالی ظهر روز دوشنبه خودروی دیگری تدارک دیده شد که به دلیل مناسب نبودن ظاهر آن، بازیکنان و خانواده‌های ایشان حاضر به اعزام با این خودرو نشدند و در نهایت با پیگیری‌های فراوان، ساعت ۱۷ یک دستگاه ون  ۱۶ نفره، برای اعزام این تیم ۱۵ نفره در محل حاضر شد که بازیکنان تیم امید باز هم به دلایل نامعلوم حاضر به اعزام نشدند که دلایل آن در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه خودروی ون تدارک دیده شده، همان خودرویی بود که غالب  تیم‌های منتخب منطقه آزاد اروند که زیر ۱۵ نفر بودند، با آن به مسابقات کشوری اعزام شده بودند، گفت: در این دوره مسابقات قهرمانی کشور ما تمام سعی خود را به کار بستیم تا با وجود کمبود شدید در منابع مالی،  غالب تیم‌های منتخب خود را به مسابقات اعزام کنیم، در حالی که سایر استان‌ها از تمامی رده‌های خود کمتر از نیمی از تیم‌هایشان را به قهرمانی کشور اعزام می‌کنند که این عدم اعزام‌ها ناشی از  ضعف فنی رده مورد نظر یا بار سنگین مالی اعزام تیم‌ها بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار