تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۸۷۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از ظرفيت جهاد دانشگاهی با هدف خودكفايی در صنعت نفت
 مديرعامل شركت نفت و گاز اروندان از خط توليد انبوه مته‌هاي حفاري جهاد دانشگاهي خوزستان بازديد كرد.

 جهانگير پورهنگ در بازديد از بخش‌هاي مختلف جهاد دانشگاهي خوزستان، به‌ويژه خط توليد انبوه مته‌هاي حفاري، با تاكيد بر اهميت اتكا به توليد داخلي، به‌ويژه در صنعت نفت، گفت: براي رفع نيازهاي كشور در بخش‌هاي مختلف، به‌ويژه صنعت نفت و همچنين قرار گرفتن در جايگاه واقعي در سطح بين‌المللي، لازم است به توليد ملي متكي باشيم و در اين زمينه مجموعه‌هايي مانند جهاد دانشگاهي، فعاليت‌هاي خوبي را آغاز كرده‌اند.

وي با اشاره به توانمندي‌هاي جهاد دانشگاهي، افزود: اين مجموعه با توجه به وسعت فعاليت‌ها و ظرفيت خوبي كه در حوزه نيروي انساني متخصص و شركت‌هاي دانش‌بنيان در اختيار دارد، مي‌تواند نقش مهمي در زمينه توسعه صنعت نفت و گاز كشور و همچنين تحقق خودكفايي، ايفا كند.

پورهنگ تصريح كرد: افرادي كه داراي تجربه و تخصص در صنعت هستند، بايد در كنار مجموعه‌هايي علمي مانند جهاد دانشگاهي قرار بگيرند و اين تعامل و هم‌افزايي، قطعا نتايج خوبي به دنبال خواهد داشت. سرعت پاسخ به مسايل و مشكلات و حل آن‌ها در بخش عملياتي نفت و گاز و تداوم توليد، از جمله مولفه‌هاي بسيار كليدي در اين حوزه به شمار مي‌رود و اگر جهاد دانشگاهي و بخش‌هاي زيرمجموعه اين نهاد علمي بتوانند در بازه زماني كوتاه نيازهاي صنعت نفت و گاز را برآورده كنند، فرصت‌هاي همكاري مشتركي را مي‌توان ميان اين دو مجموعه تعريف كرد.

مديرعامل شركت نفت و گاز اروندان از آمادگي اين شركت براي توسعه همكاري‌هاي مشترك با جهاد دانشگاهي خوزستان خبر داد و گفت: از پژوهشگران مجموعه جهاد دانشگاهي دعوت مي‌شود بازديدي از واحدهاي نفت و گاز داشته باشند تا بتوانند براي رفع نيازها، بهتر برنامه‌ريزي كنند.

به گزارش ایسنا، سيدعليرضا علوي، رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان نيز در اين ديدار با اشاره به توانمندي‌هاي جهاد دانشگاهي در بخش‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و فني و مهندسي، تاكيد كرد: در فني و مهندسي و در مجموعه پژوهشكده تكنولوژي توليد جهاد دانشگاهي خوزستان، پس از 10 سال كار علمي، دانش فني توليد مته‌هاي حفاري تدوين شد و سال گذشته خط توليد انبوه مته‌هاي حفاري از سوي معاون اول رييس جمهور به بهره‌برداري رسيد.

وي افزود: در حال حاضر خوشبختانه اين پروژه به خوبي در استان خوزستان در حال اجرا است و با كسب اين موفقيت، كشور از واردات مته حفاري بي‌نياز شده است. همچنين همكاران ما در مركز خدمات تخصصي بازرسي پژوهشكده تكنولوژي توليد نيز پروژه‌هاي متعددي را با مناطق نفتخيز جنوب طراحي و اجرا كرده‌اند و طراحي و ساخت قطعات مورد نياز صنعت نفت در اين مجموعه در حال انجام است.

علوي با اشاره به فعاليت‌هاي آموزشي جهاد دانشگاهي خوزستان، گفت: در بخش آموزش نيز علاوه بر مراكز آموزش عالي، در بخش آموزش‌هاي كوتاه‌مدت نيز فعاليت‌هاي خوبي در جهاد دانشگاهي در حال انجام است و بسياري از آموزش‌هاي ضمن خدمت كاركنان دولت و سازمان‌ها و صنايع نيز در جهاد دانشگاهي اجرا مي‌شود.

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان ادامه داد: در حوزه فرهنگي نيز علاوه بر خبرگزاري‌هاي ايسنا و ايكنا، مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) فعاليت‌هاي خوبي را در استان به انجام رسانده است و اين آمادگي وجود دارد كه در زمينه افكارسنجي پرسنلي و افكارعمومي در خصوص فعاليت‌هاي مجموعه‌هاي صنعتي، پروژه‌هايي مشترك تعريف شود.

وي افزود: در بخش پژوهشي نيز مراكز پزشكي و درمان ناباروري جهاد دانشگاهي در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند و اين آمادگي وجود دارد كه خدمات درماني به حوزه پرسنل صنايع و شركت‌هاي نفت و گاز نيز ارائه شود.

علوي در انتها با اشاره به توانمندي‌هاي جهاد دانشگاهي خوزستان، از آمادگي اين سازمان براي توسعه همكاري‌هاي علمي، پژوهشي و فرهنگي با شركت نفت و گاز اروندان خبر داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار