تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۸۷۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقصودی: ناداوری، معادلاتم در مسابقات جهانی را برهم زد
 بوکسور ملی‌پوش خوزستانی پس از ناکامی در مسابقات جهانی، گفت: در حالی که خودم را برای کسب مدال طلای جهانی آماده کرده بودم ولی ناداوری تمام معادلات من را برهم زد.

مسلم مقصودی  در خصوص عملکردش در مسابقات جهانی روسیه، اظهارکرد: با آمادگی بسیار خوبی راهی مسابقات شدم و پیش از مسابقات فکر می‌کردم که تا فینال پیش خواهم رفت اما متاسفانه در نخستین مبارزه در حالی که بازی یکطرفه و به سود من بود، متاسفانه حریف تایلندی با رلی داوران برنده اعلام شد. واقعا لحظه سختی بود که می‌دیدم در حالی که حق با من است، داور دست بوکسور تایلندی را بالا برده است. نمی‌دانم داوران بر جه اساسی این‌گوه قضاوت کردند.

وی ادامه داد: حتی فردی که تا حالا مسابقات بوکس را تماشا نکرده بود نیز می‌توانست تشخیص دهد که باید دست من به عنوان ورزشکار پیروز بالا می‌رفت. حتی پس از این دیدار، سرمربی تیم تایلند به آقای استکی سرمربی تیم‌ملی گفته بود که ورزشکار ما تنها در راند اول برنده بود و در ران‌دهای دوم و سوم، بوکسور شما برنده بود. هر چند که خود من معتقدم که من در سه راند برنده بودم..

این بوکسور خوزستانی بیان کرد: به هر حال نتیجه به ضرر من بود و متاسفانه در حالی که خودم را برای کسب مدال طلای جهانی آماده کرده بودم، ناداوری تمام معادلات من را برهم زد و با شکست در مبارزه نخست، از دور رقابت‌ها کنار رفتم. اگر در مبارزه اول پیروز می‌شدم، در ادامه می‌توانستم بازی‌های بهتری را به نمایش بگذارم زیرا همیشه شب اول مسابقات کمی سخت است.

وی عنوان کرد: مسابقات جهانی تمام شده است و من از الان به فکر مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک هستم. تمام هدف من کسب مدال طلای آسیا و رسیدن به المپیک است و صد در صد این مهم محقق خواهد شد. من همچنین مدال‌آوری در المپیک را در سر دارم.

مقصودی درباره اظهارات مظاهری کاپیتان سابق تیم‌ملی پس از ناکامی ایران در مسابقات جهانی و کسب تنها پنج پیروزی و این‌که پیروزی برابر تیم‌های فلسطین، عراق و چین‌تایپه پیشرفت محسوب می‌شود و برای بوکس ایران متاسف هستم، گفت: آن‌قدر بوکس پیشرفت کرده است و تمام کشورها حرف برای گفتن دارند که دیگر نمی‌توان حتی کشورهای فلسطین، عراق و چین تایپه را هم دست کم گرفت. در همین مسابقات قهرمانی جهان، تیم ازبکستان بر سکوی نخست قرار گرفت و این تیم نیز جزو کشورهای آسیایی محسوب می‌شود. ضمن این‌که قزاقستان دیگر تیم آسیایی نیز مقام سوم را به دست آورد. بیشترین مدال‌های این مسابقات را بوکسورهای آسیایی کسب کردن،. پس نمی‌توان هیچ تیمی از آسیا را ضعیف دانست. بوکس در دنیا مطرح است و کشورهای مختلف روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از ایرادات وارد به تیم‌ملی، عدم حضور در اردوهای تدارکاتی بین‌المللی است، عنوان کرد: عدم مبارزه با بوکسورهای بین‌المللی پیش از حضور در رقابت‌های جهانی در عملکرد ما تاثیرگذار بود و شاید اگر اردو و بازی‌های تدارکاتی داشتیم، نتایج خیلی بهتری کسب می‌شد زیرا حضور در مسابقات بین‌المللی در انگیزه یک ورزشکار تاثیر گذاشته و اعتماد به نفس او را بالا می‌برد.

ملی‌پوش بوکس با بیان این که ایران می‌تواند به کسب سهمیه المپیک امیدوار باشد، ادامه داد: اگر تیم‌ملی بتواند در دیدارهای تدارکاتی شرکت کند، مطمئنا این مهم محقق می‌شود. حتی من پیش‌بینی می‌کنم بتوانیم به شش سهمیه المپیک هم دست پیدا کنیم.

وی با قدردانی از فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی بابت فراهم کردن شرایط خوب و ایده‌آل پیش از مسابقات جهانی، گفت: از این موضوع نباید غافل شد که در همین رقابت‌های جهانی ناداوری‌هایی صورت گرفت و باعث شد حق ایران ضایع شود.

مقصودی در ادامه با بیان این‌که شرایط بوکس خوزستان نیز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است و می‌توان به ملی‌پوش شدن بوکسورهای استان امیدوار باشیم، گفت: از زمانی که آقای صالحی نایب‌رییس فعلی فدراسیون به عنوان سرپرست هیات بوکس استان در هیات مشغول به فعالیت شد، شرایط این رشته در خوزستان تغییر و دچار تحول شد. حاصل زحمات او قهرمانی خوزستان پس از سال‌های بسیار در کشور بود. در حال حاضر نیز بوکسورهایی در خوزستان داریم که می‌توانند برای سهمیه المپیک مدعی باشند. به نظر من باید به خوزستانی‌ها بیش از این بها داده شود زیرا می‌توانند حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار