تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۸۹۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوستر جشنواره شعر سالگرد قیصر در گتوند رونمایی شد
 پوستر دوازدهمین جشنواره ملی شعر " در کوچه آفتاب "ویژه سالگرد قیصر امین پور شاعر معاصر روز سه شنبه در آیینی در سالن اجتماعات فرمانداری رونمایی شد.

فرماندار گتوند در نشست شورای اداری این شهرستان که با محوریت بزرگداشت دوازدهمین سالگرد قیصر امین پور برگزار شد، گفت: باید طوری عمل کنیم تا قیصر در بین جوانان و نسل های آینده بیشتر شناخته و آرامگاه وی به یک مکان شاخص فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.
عبدالرضا احسانی نیا بر همکاری ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی در برگزاری این آیین تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه ها باید آمادگی لازم برای برگزاری سالگرد قیصر امین پور را داشته باشند.
وی به دیگر برنامه های سالگرد قیصر اشاره کرد و افزود:ادای احترام  به قیصر در آرامگاه این شاعر گرانقدر، جشنواره شعر و هنر انقلاب اسلامی و برپایی نمایشگاه خوشنویسی با عنوان "در مسیر باد"  از دیگر برنامه های ویژه سالگرد قیصر است که در شهرستان گتوند زادگاه وی برگزار می شود.
فرماندار گتوند در ادامه به برگزاری آیین پیاده روی عزاداران حسینی شهرستان گتوند در روز اربعین به سمت امامزاده محمدبن زید(ع) خبر داد و بر لزوم برگزاری باشکوه این آیین تاکید کرد.
در ادامه این نشست طرح ها و پیشنهاداتی از سوی اعضای شورای اداری شهرستان گتوند در خصوص برگزای آیین های سالگرد قیصر امین پور بیان شد.
به گزارش ایرنا، قیصر امین‌ پور شاعر غزل سرای ایران دوم اردیبهشت سال ۱۳۳۸ در شهرستان گتوند به دنیا آمد و پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸، بامداد سه شنبه هشتم آبان سال ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.
وی نویسنده، شاعر، مدرس دانشگاه و از شخصیت‌ های برجسته ادبیات در دوران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می ‌رود و امروز آرامگاه این شاعر فرهیخته با طراحی شگفت انگیز و جالب به عنوان یکی از مناطق فرهنگی و گردشگری خوزستان توجه هر بیننده ‌ای را به خود جلب می ‌کند.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه های ناگهان (۱۳۷۲)، گل ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه های شعر قیصر هستند.
توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶) از دیگر آثار این شاعر نام آشناست.
قیصر امین پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.
به گزارش ایرنا، همایش شعر در کوچه آفتاب ویژه بزرگداشت سالگرد قیصر امین پور که در سال های گذشته در سطح استانی برگزار می شد، پارسال در یازدهمین سالگرد این شاعر گرانقدر برای نخستین بار به صورت ملی اجرا شد که نیاز است با برنامه ریزی بهتر و  دعوت از شخصیت ها، شعرا، نویسندگان و هنرمندان کشوری، آیینی در شان این شاعر معاصر برگزار شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار