تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۹۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰۰ هزار زائر کربلا از مرز شلمچه به کشور بازگشتند
 سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون از ۸۰۰ هزار زائری که از مرز شلمچه به عراق سفر کردند بیش از ۷۰۰ هزار نفر به کشور بازگشتند.

جمال حمیدی  تردد اتباع خارجی از این گذرگاه مرزی را ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۵۶۸ هزار نفر از مرز شلمچه تردد کردند.

وی مجموع تردد  زائر ایرانی و خارجی در ۲۴ ساعته گذشته از گذرگاه شلمچه را ۶۸ هزار و ۵۵۰ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۳۷۷ نفر ایرانی و چهار هزار و ۸۳۲ اتباع خارجی از مرز شلمچه به عراق عزیمت کرده و ۵۹ هزار و ۴۶۶ نفر ایرانی و ۲ هزارو ۸۳۲ خارجی وارد کشور شدند.

حمیدی گفت: به منظور آسان شدن بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور در این مرز مستقر هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای جا به جایی رایگان زائرانی که به مقصد مرکز استان و شهر اهواز عزیمت می کنند ، نیز چند دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

حرکت زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از روزهای آغاز ماه صفر شروع شد و در اربعین به اوج رسید.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار