تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۸۹۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
220هزار زائر از 20 کشور جهان از مرز شلمچه عبور کردند
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه گفت:از ۲۰ کشور جهان ۲۲۰ هزار زائر خارجی از مرز بین‌المللی شلمچه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات از مرز عبور کردند.
 سرهنگ علی اکبر سقای فرمانده قرارگاه اربعین ناجا،  اظهار کرد:  ۳۰۰ هزار تردد زائران اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه ثبت شده است. بیشترین زائران خارجی از کشورهای  آذربایجان، ترکمنستان پاکستان، افغانستان و هند بودند.

وی افزود: مشکل امنیتی، ترافیکی و انتظامی در روند تردد زائران در شلمچه رخ نداد وگذرگاه مرزی شلمچه یکی از امن‌ترین مرزهای عبوری زائران بود هیچ‌گونه مشکل امنیتی در این مرز مشاهده نشده است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه بیان کرد: از ۲۰ کشور جهان  ۲۲۰ هزار زائر خارجی از مرز بین‌المللی شلمچه برای  شرکت در مراسم اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات از مرز عبور کردند.

وی گفت:با رایزنی انجام شده با مرزبانی کشور عراق در مرزشلمچه مشکل تردد زائران پاکستانی که ۲ هفته در نقطه صفر مرزی بین عراق و ایران اجازه ورود به کشور عراق را نداشتند برطرف و این زائران از مرز عبور کردند.

 سقایی به افزایش ۷۹درصدی خروج  زائران اربعین حسینی از مرزشلمچه نسبت به سال گذشته افزود: بیش از یک میلیون و ۶۶۷ هزار تردد زائر در مرز شلمچه در اربعین امسال ثبت شده است.

وی گفت : با هماهنگی انجام شده با مرزبانی یک هزار و ۸۲۹ کامیون حامل وسایل موکب های حسینی ایرانی مستقر از نجف و کربلا از مرز عبور کردند. و با تعامل خوب کشور عراق مشکلی برای زائران ایرانی برای ورود به این کشور پیش نیامد.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه بیان کرد: در حال حاضر روند بازگشت  زائران از مرز شلمچه بسیار روان است و زائران در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی پس از کنترل گذرنامه وارد کشور می شوند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار