تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۹۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلایل رد شدن ویزای کانادا
پس از مدت‌ها انتظار و صرف هزینه‌های بالا، رد شدن ویزای کانادا بدترین اتفاقی خواهد بود که ممکن است برای هر فرد رخ داده و تمام نقشه‌ها را برای داشتن سفری عالی نقشه بر آب کند. اما جای نگرانی نیست، هر چیزی راه حل و قاعده‌های خود را دارد. در این مطلب از تجربه کارشناسان ویزای کانادا در آژانس ستاره ونک بهره برده و عوامل ریجکتی ویزای کانادا را مرور می‌کنیم.
دلایل رد شدن ویزای کانادا
قانع نشدن افسر سفارت، بارگذاری ناقص مدارک، نداشتن برنامه سفر و ده‌ها دلیل دیگر موجب رد شدن درخواست ویزای کانادا از طرف سفارت خواهد شد. اما با یک برنامه‌ریزی درست و انتخاب مشاور مجرب می‌توان عوامل ریجکتی را برطرف کرد. از این رو کارشناسان ویزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک با داشتن سال‌ها تجربه، شرایط شما را با دقت مورد بررسی قرار داده و خواهند گفت ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. بنابراین با خیالی آسوده تمامی مراحل ویزای خود را به کارشناسان ستاره ونک سپرده و پس از دریافت ویزای کانادا، با خرید بلیط لوفت هانزا و رزرو بهترین هتل‌ها، سفری دلچسب به این کشور زیبا را تجربه کنید.

1-نداشتن سابقه سفر

سابقه سفر به چه معناست و داشتن آن چه تأثیری در مثبت بودن جواب ویزای کانادا دارد؟ منظور از سابقه سفر داشتن سفرهای متعدد به کشورهای مختلف است. در واقع این سابقه از سفر به کشورهای نزدیک مانند ترکیه و دبی تا قاره‌های دورتر مانند اروپا و آفریقا را شامل می‌شود. داشتن ویزای معتبر مانند ویزای شینگن، ویزای ژاپن و ... نشان‌دهنده این است که شما به کشورهای زیادی سفر کرده و پس از اتمام ویزا به کشور خود بازگشته‌اید. البته نداشتن سابقه سفر به معنای رد قطعی ویزای کانادا نیست، اما داشتن آن تأثیر بسیار زیادی جهت تصمیم سفارت مبنی بر مثبت بودن جواب ویزا دارد.

2-نداشتن وابستگی مالی و عاطفی در کشور مبدأ

نداشتن وابستگی عاطفی و مالی در کشور مبدأ از دلایل رد شدن ویزای کانادا است. به عنوان مثال چنانچه کل اعضای خانواده بدون ارائه مدارک شغلی قانع‌کننده برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند، فاکتور وابستگی را از بین می‌برند. از این رو توصیه می‌شود قبل از اقدام جهت ویزای کانادا، اعضای خانواده سابقه سفر خود را به کشورهای معتبر مانند اروپا و ... تقویت کرده و همچنین مدارک شغلی و مالی معتبری را شامل اسناد ملکی، حساب بانکی معتبر و ... برای ارائه به سفارت داشته باشند. در این صورت افسر سفارت قانع می‌شود که سفر شما صرفاً توریستی بوده و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید.

3-مشخص نبودن هدف سفر

اینکه شما به چه هدفی به کانادا سفر می‌کنید با دریافت یا عدم دریافت ویزای کانادا رابطه مستقیم دارد. در واقع چنانچه مدارک ارائه شده با هدفی که تعیین کرده‌اید مغایر باشد، به احتمال زیاد با درخواست ویزای شما موافقت نمی‌شود. از این رو سعی کنید هنگام پر کردن فرم به تمام سؤالات با صداقت پاسخ داده و تمامی مدارک را به طور کامل به سفارت ارائه دهید. کارشناسان ویزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در این زمینه شما را راهنمایی کرده و با بررسی شرایط، به شما خواهند گفت ارائه چه مدارکی احتمال دریافت ویزای کانادا را بالاتر خواهد برد.


دلایل رد شدن ویزای کانادا

4-مشخص نبودن وضعیت شغلی در کشور مبدأ

دقت کنید، داشتن مدارک شغلی معتبر نشان‌دهنده این است که شما در کشور محل اقامت خود دارای وابستگی مالی هستید. بنابراین در هر زمینه‌ای که مشغول به کار هستید، مدارک شغلیتان را به صورت کامل ارائه دهید. همچنین میزان درآمد بایستی با مدارک شغلی ارائه شده مطابقت کامل داشته باشد.

5-ارائه مدارک مالی نامعتبر

حساب بانکی از موارد مهم و تاثیرگزار در دریافت یا عدم دریافت ویزای کانادا است. گردش مالی خوب نشان‌دهنده این است که فرد متقاضی دارای شغلی مناسب بوده و می‌تواند هزینه‌های سفر به کانادا را تأمین کند. دقت کنید همانند مورد بالا حساب بانکی نیز باید با میزان درآمد مطابقت داشته باشد. در صورتی که مانده حساب با حقوق دریافتی مغایرت داشته باشد به احتمال زیاد درخواست ویزای کانادا رد خواهد شد.

6-داشتن سو سابقه و رفتار مخاطره آمیز در سفرهای قبل به کانادا

اگر در سفرهای قبلی به کانادا قوانین این کشور را نقض کرده باشید و این نقض قانون در سوابق شما ثبت شده باشد، سفارت کانادا با درخواست ویزای مجدد از طرف فرد خاطی موافقت نخواهد کرد. همچنین در صورتی که هر کدام از جرایم زیر را مرتکب شده باشید درخواست ویزایتان رد خواهد شد:

1. مشارکت در اقدام جاسوسی

2. مشارکت در اقدامات تروریستی یا عضو بودن در این گروه‌ها.

3. مشارکت در اعمال خشونت‌آمیزی که جان افرادی را به خطر انداخته باشد.

4. مشارکت در جرائم سازمان یافته.

5. نقض حقوق بین‌المللی بر اساس قوانین سازمان بین‌المللی.

6. مشارکت در نسل‌کشی

7. داشتن بیماری که سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

و تمامی کارهایی که انجام دادن آن‌ها طبق قوانین بین‌المللی جرم محسوب می‌شود

دلایل رد شدن ویزای کانادا

7- نقص مدارک

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کانادا در سایت سفارت ذکر شده است و کوچکترین نقصی عدم دریافت ویزا را در پی خواهد داشت. بنابراین هنگام بارگذاری مدارک دقت لازم را داشته باشید. تمامی مدارک بایستی مطابق با نوع ویزای درخواستی ارائه شود. همچنین سفارت ممکن است برای بررسی بیشتر، علاوه بر موارد ذکر شده مدارک بیشتری را از شما درخواست کند. بنابراین در این زمینه همکاری لازم را با سفارت داشته باشید.

8-قانع نشدن سفارت برای بازگشت شما به کشور مبدأ پس از تمام شدن اعتبار ویزا

وجود هرگونه مغایرت در فرم و مدارک ارائه شده نشان‌دهنده عدم صداقت متقاضی خواهد بود. بنابراین سعی کنید تمامی سؤالات را با استناد به مدارک پاسخ دهید و افسر سفارت را قانع کنید که سفرتان صرفاً توریستی بوده و پس از اتمام اعتبار ویزا خاک کانادا ترک خواهید کرد.

9-سفر به کانادا جهت کسب‌وکار خلاف قانون

در صورت ارائه ندادن برنامه سفر دقیق به سفارت کانادا، این ابهام برای افسر سفارت پیش می‌آید که شما برای انجام دادن کسب‌وکار خلاف قصد سفر به کانادا را دارید و درخواست ویزای کانادا شما را رد خواهد کرد.

10-نداشتن دعوت‌نامه معتبر

ارائه دعوت‌نامه از مدارک ضروری جهت دریافت ویزای کانادا نیست! اما همان‌قدر که دعوت‌نامه معتبر احتمال دریافت ویزا را بالا می‌برد، نامعتبر بودن آن عدم دریافت ویزای کانادا را در پی دارد.

برای معتبر بودن یک دعوت‌نامه، شخص دعوت‌کننده بایستی مدارک زیر را داشته باشد:

کارت اقامت دائم یا موقت کشور کانادا

ارائه دعوت‌نامه معتبر

مدارک شغلی

ارائه مدارک مبنی بر پرداخت مالیات

ارائه مدارک بانکی جهت پوشش هزینه‌های شخص دعوت‌شده.

رفع ریجکتی ویزای کانادا

اگر تمام موارد فوق را رعایت کرده و باز هم به هر دلیلی درخواست ویزا شما از طرف سفارت رد شد. جای نگرانی نیست چرا که بسیاری از افراد پس از رفع دلایل ریجکتی موفق به دریافت ویزای کانادا شده‌اند. برای این کار کافی است، نواقص مدارکتان را برطرف کرده و درخواست ویزای کانادا را مجدداً ارسال کنید.

نکته مهم اینکه اقدام مجدد زمان مشخصی نداشته و شما دیگر نیازی به انجام انگشت‌نگاری نیازی ندارید و ارسال مدارک به همراه پرداخت وجه واریزی سفارت کافی است

دلایل رد شدن ویزای کانادا

جهت دریافت ویزای کانادا و رزرو تور کانادا می‌توانید با شماره 88880000-021 تماس گرفته و یا به صورت حضوری به آدرس آژانس ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک 53 مراجعه کنید.

:
:
:
آخرین اخبار